Vad kostar snygghet?

Läser ett inlägg på Familjeliv:s forum om hur man gör för att bli snygg. Det är inte billigt. Att exempelvis förlänga ögonfransarna på ett ”naturligt” sätt kostar minst 700kr.

Jag bestämmer mig för att kolla vad min ansiktsmake kostar.

Mascara – fått av mamma. Gratis. Men  annars 150kr var tredje månad. (600kr/år)

Foundation 460kr. Håller säkert i lite mer än ett år eftersom jag inte använder den så ofta. (460kr/år)

Puder 400kr. Ett halvår-8månader eftersom jag i princip använder den varje dag. (600kr/år)

Rouge. 100kr Håller i ett halvår om den inte går sönder. Jag har för vana att tappa dom i golvet. (200kr/år)

Ansiktskräm 300kr (le CREEMEEEE) Ett halvår. (600kr/år) Men om jag fick min vilja igenom med DIOR ❤ så skulle det kosta 500kr per halvår (aj aj).

Ögonkräm 200kr (le EYE CReeeeemEEE Olalaaaa) 300kr håller i tre månader eftersom den är en tub som jag måste trycka ur innehållet och därmed alltid lyckas trycka ut för mycket. Ska byta när jag kan. (900kr/år) Men om jag fick använda DIOR ❤ så skulle det kosta 400kr per halvår d.v.s. 800kr /år….hmmm det här kan ju bli bra *hintar åt sambon* 😉

Ögonskugga/or 30-150kr styck. Har nog 7 stycken så vi säger väl en 500kr sammanlagt. Håller 3 år. (250kr/år). Jag behöver seriöst lägga ner det här med ögonskugga, Använder alltid samma färg ju. Vad ska jag med resten till?

Primer 150kr. Håller ett år. (150kr/år) Så håller ögonskuggan bättre. Rekommenderas für alles :).

Eyeliner flytande 150kr. Ett halvår? (300kr/år) Bra investering. Grunda med kajal under så håller den bättre.

Kolpenna/Kajalpenna 80kr (hundra år gammal och behöver nog slängas egentligen ehem) (nästan gratis hehe)

Läppglans juicy tubes (mums) 4 minituber 220kr. Håller i två år (4) men används nästa varje dag. (110kr/år)

Diverse penslar säkert 600kr. Håller lääääänge. (100kr/år)

Det blir ca 4270 kr som jag lägger per år på smink för att se snygg ut. Det är lite läskigt. Finns mycket bättre saker att göra för de pengarna. Samtidigt. Jag vinner ju något på att sminka mig. Eftersom jag upplever att jag ser piggare ut så blir jag lite gladare och då jag blir gladare så behandlar jag andra bättre vilket gör att de i sin tur behandlar mig bättre.

Så lever vi alla i livets glada cirkel.

Jag märker att inlägget landar precis där jag ville att det skulle landa. I att smink gör mig glad. 🙂

 

Kommentera

