Jag är en Tradera-samarit

Jag hittar på lite grejer när jag är uttråkad. Jag går in på Tradera och rättar folks auktioner. Om en rubrik inte stämmer överens med objektbeskrivningen så mailar jag säljaren och uppmärksammar dom på det.

En auktion hade minibild men när man gick in på auktionen stod det att säljaren inte lagt in bild. Så jag mailade och upplyste henne. Hon tackade så mycket.

En annan hade två olika storlekar annonserade. Han tackade inte.

Jag är en Tradera-ängel. Sänd från Shoppingguden för att hjälpa de som mest behöver hjälpen.

Ibland får jag lust att tipsa säljare. Typ: ” Du borde försöka sälja det där som ett paket!” eller ” Du har inte funderat på om du kanske ska ta lite bättre bilder?”. Samtidigt – de är ju mina konkurrenter, så jag borde inte hjälpa.

Men jag är uttråkad.

Är tråk all vänlighets moder?

One thought on “Jag är en Tradera-samarit

Kommentera

