Du ljög och ljög och ljög, men det är jag som är boven…

Efter nattens drömmar letar jag på google efter mitt ex:s fotavtryck. Jag hittar honom på en depressions-sida. Kort efter att jag lämnade honom gick han in och skrev om mig. Självklart är allt vinklat till hans fördel. Jag framställs som en kall person som lämnade honom för att han, som han själv uttrycker det, var sjuk. Men han var ju inte sjuk? Han klarade ju av att göra allting som han ville göra. Men blev stressad så fort det var något han inte ville göra.

Han ljög. Om allt. Han sa att han brukade skriva, att han ville bli författare. Han skrev jättefina saker till mig och ibland skrev han fantastiska sagor som jag kunde sluka. Han var så begåvad!

Trodde jag.

När premiären av Stardust började närma sig blev han märkbart nervös. Efter ett tag så erkände han att en av sagorna han hade skrivit till mig var en historia han stulit från någon annan. Den fina berättelsen om en stjärna som föll till ett sagoland och träffade en prins fanns redan och skulle ha premiär på bio inom en snar framtid.

Med ens blev allting han gjort klätt i en dimma av förvirring. Vad var sant? Var hans känslor för mig sanna?

Jag tror att han bara utnyttjade mig. Han såg att jag var en naiv person som trodde gott om alla och då passade han på. Jag arbetar hårt på att släppa känslan av att jag slösat 5 år av mitt liv på en lögnare. Jag är lycklig över att jag kom ur förhållandet utan några större känslomässiga och fysiska ärr.

Det kunde varit mycket, mycket värre.

Slutet gott, och nu är allting gott. Precis som jag förtjänar. Precis som det ska vara.

2 thoughts on “Du ljög och ljög och ljög, men det är jag som är boven…

  1. Du har det du förtjänar idag :).
    Glöm honom……han har aldrig funnits!!!!Han var och är absolut ingenting.
    Hur kan en idiot veta att han är idiot?

    Kram

Kommentera

