Jag behöver ett nytt CV

Mitt CV och mitt personliga brev är inriktat mot jobb som socialsekreterare. Vilket inte alls är bra eftersom jag ska börja söka annat. I mars går jag tillbaka till jobbet är det tänkt. Vilket jobb det blir vet jag inte riktigt ännu. Jag tänker satsa hårt på att bli projektledare, men lyckas det inte på en gång så är det tryggt att ha sitt jobb att gå tillbaka till. Det jag saknar på jobbet är kollegorna, att prata lite med andra vuxna.

Nu när jag har en annan inställning till socialsekreterarjobbet så tror jag att det kommer att bli lättare. Jag tänker försöka ta det lugnt. Inte stressa så mycket. Inte bryta ihop, inte gå in i väggen, inte få förlossningsdepression. Dessutom har flera på jobbet sagt att situationen är bättre nu än vad den var innan, vad det nu innebär?

Det som jag finner är det mest jobbiga med att vara socialsekreterare är egentligen att det saknas ett belöningssystem när man når de resultat som är satta (att en klient blir självförsörjande). Det syns inte i lönen ens. Man kan inte förvänta sig ett tack från någon. Ibland, vid sällsynta tillfällen får man tack. Men det negativa överväger det positiva.

Kanske är det jag som är svag? Som inte klarar av det hårda jobbet och att ta skiten som följer med arbetsuppgifterna? Kanske är det helt enkelt så att jag behöver få positiv feedback oftare för att känna att jag gör ett bra jobb?

Jag är otålig, behöver snabba resultat. Jag tröttnar fort, behöver ombyte.

Jag tänker (kanske t.o.m. försvarar mitt val) att ”låt de som är BRA på socialt arbete, utföra socialt arbete”.

Jag tror jag nöjer mig så, så länge

 

Kommentera

