Det gör ont när jag har fel.

Vi bråkade för några dagar sedan. Det hör till ovanligheterna att jag och Sambon bråkar. Vi passar så bra ihop så det är kusligt.

Det vi bråkade om var tid.

Jag ville ha mer tid med honom. Han kunde inte ge mig tiden eftersom hans jobb kräver tid.

De har problem på hans jobb eftersom de är underbemannade och därför får han hoppa in och jobba de dagar han egentligen ska vara ledig.

Det är jobbigt eftersom jag ställer in mig på att vi ska vara tillsammans, för att sedan bli besviken.

Min känsla var att han valde jobbet före mig. Min URKÄNSLA var det. Jag blev ilsk. Kände mig ensam och övergiven.

Ensamma stackars mamman. Kan lika gärna leva själv. Morr. Jag skällde på honom. Anklagade.

Jag tog en lång och ilsken promenad, själv. En timme gick jag runt och funderade och rannsakade mig själv.

Jag begär för mycket, kom jag fram till. Han har faktiskt rätt. Det är inte hans fel och han har inte så mycket val. Jag vill ha honom hos mig och jag hjälper inte alls när jag gnäller och klagar. Jag stjälper, för han blir ledsen och känner att han inte räcker till.

Jag har sällan fel. Det låter så fel att säga det, ironiskt nog, men så är det. Jag har allt som oftast kusligt rätt. Så när jag har fel, gör det ont. Fysiskt ont. När jag inser att jag måste säga ”förlåt, jag har fel” så får jag rysningar över hela kroppen.

Det kändes inte ens skönt efter att jag hade sagt det. Sambon försökte krama mig och jag drog mig instinktivt undan – som om hans beröring brände.

Det hjälper att sätta ord på känslor så jag sa som det var; att jag har fel så sällan så det gör ont att erkänna. ”Din beröring gör ont”.

”Jag vet” sa han och kramade mig ändå.

I hans famn försvann det jobbiga. Det var som att komma hem igen och det…..

Det kan aldrig vara fel.

2 thoughts on “Det gör ont när jag har fel.

Kommentera

