Jag tillhör fienden nu….

Jag är inne i en av klädgrupperna på FB. Jag undrar varför folk betalar så lite för begagnade kläder från de vanliga klädkedjorna? Jag råkar nämna att jag hellre handlar Villervalla eftersom man får tillbaka större delen av pengarna man lagt ut när man väljer att sälja plagget igen.

OJ. Det skulle jag inte ha gjort.

”Ja, men kläderna ska ju användas också”

”Det här är faktiskt en grupp för vanliga kläder och inte märkeskläder”

”Ja, alltså vissa låter ju inte ens sina barn ha på sig kläderna”

”Ja men alltså, jag tycker inte man ska tänka ”vinst” hela tiden med kläderna”

”Ja, JAG köper då sånt som jag tycker om oavsett märke”

Ha. För några månader sedan var jag där, på den andra sidan. De som tyckte att folk som köpte märkeskläder var….tja….tröga på något vis.

Nu sitter jag här själv och är den andra sidan. Den som tycker att det är något alldeles speciellt med Villervalla. Som blir lite extra glad när jag ser dottern i sin fina dregglis från Design Lih (som iof matchar hennes fina randiga hängslebyxor från Lindex helt perfekt 😉 ).

Det är bara att rycka på axlarna och vara glad över att man har möjligheten att köpa vad man tycker är fint.

2 thoughts on “Jag tillhör fienden nu….

  1. Alla har vi rätt att lägga pengarna på det vi vill, så du kan lugnt köpa villervalla om du vill och till märkets försvar vill jag säga att om jag hade råd skulle jag ha köpt det jag med, eftersom de (av dina olika bilder att döma) verkar ha en sundare inställning till könsrollerna och sexism än kläder i billigare märken…

    Av en mycket överaskande anledning, så ändrades min advent från att vara förtvivlad till hoppfull… Titta in om du blir nyfiken *fniss*

    Hemikram ♥

    • Men precis, det är så härligt unisex och inget åtslimmande eller sexistiskt med det. Det är så besvärligt att gå till H&M eller Kappahl och köpa något till Stortjej eftersom allting ska se lite ”småsexigt” ut. Hon är för tusan 8 år. Tyvärr gör inte VV större kläder än till typ 6-åringar. :(. Ska kika in hos dig 🙂

Kommentera

