Sömnlös i Borås….

Men jag söker ingen. Jag trivs bra som det ser ut nu. Trots ”allt”, så har jag det bra.

Jag kör inte stenhård LCHF alls. Jag har börjat träna nu lite mer aktivt. Idag har jag en vilodag, annars gör det för ont i baken av allt cyklande. Det känns ok. Åt lite sockerbulle idag och drack lite julmust. Det var gott! Jag var så galet sockersugen så jag inte fungerade om jag inte fick i mig lite socker. Jag resonerade att det var bättre att ge efter lite än att gå runt och vara socker sugen i en vecka och sedan äta ALLT sött jag kom över. Imorgon blir det Zumba igen och lite cykling på kvällen när vi kollar på något. Jag blir lika förvånad varje gång jag börjar med träning igen. Jag blir ju GLAD av träning! Av känslan efteråt och av träningsvärken.

Inte så att jag blir lycklig och tycker det är roligare än Jonas Gardell, men det känns ju faktiskt bra! Kom på mig själv med att le, fem minuter in i Zumba videon. Det kändes skönt och HJÄLP vilken träningsvärk man hade i magen sedan!

Sambon har även lovat att sitta med mig imorgon och gå igenom mitt CV som behöver uppdateras. Jag räknar med att få många ”nej” när jag ansöker, men ska försöka härda mig och inte ta det personligt.

Men tillbaka till det där med att det känns bra. Jag fick en känsla av LYCKA när jag var och handlade mat idag. Jag gick bland tesorterna och kollade vad som fanns. Plockade på mig de vanliga Lipton, Peach Mango bl.a. och så såg jag en ny sort som verkade spännande. Med jasminblomma. ”Äh, jag testar den!” tänkte jag.

Det som gav mig lycka var FRIHETEN att kunna välja. Dessutom var det just att det var något nytt jag valde. Med mitt ex valde jag aldrig något nytt. Det fanns liksom inte utrymme till att testa nytt.

Tänk att lite te kan göra så gott!

Skickar även en tanke till Hemimamma som kämpar med att ge sin make den vård han inte får i Sverige eftersom vissa sjukdomar inte erkänns.  Det är nog det enda som kan få ner mitt humör: att vi lever i ett ännu kallare Sverige än vad jag trodde var möjligt. Nedskärningar, höjd pensionsålder, övertid, svältande åldringar, privatisering som urholkar välfärden, rasism som frodas. Det är så jag inte vill öppna tidningen längre.

Jag tror jag tar en paus från tidningen imorgon, från olyckor och hemskheter. Jag vill fortsätta vara lite ”hög” på lycka ett tag till.

Så jag ska istället ägna mig åt att fixa i ordning musik till mitt bröllop nästa år.

 

One thought on “Sömnlös i Borås….

Kommentera

