Kreativa Bloggare

Jag kan sitta (tyvärr) i timmar och kolla på sybloggar. Jag tycker det är helt fantastiskt kul att se kreativiteten flöda. En vän till mig är lite alltiallo och det är alltid lika kul att se när hon fullkomligt sprutar ur sig nya saker. Nu är bloggen ganska ny men här kan man vara säker på att det kommer att dyka upp nya tuffa grejer i takt med att tiden går!

Mona Lisa – kreativ idémakare

Sedan sybloggarna. Jag fick för mig att jag ville ha en filt till Lilltjej. Jag ”råkade” nämligen trilla in i en filtgrupp på Facebook och där blir man ju smått hjärntvättad i att man MÅSTE ha MINST en unik filt till sitt barn som ingen annan har. Så jag började leta sybloggar.

Jag var själv nära på att få en 2:a i syslöjd så nej, jag ska inte ge mig på att sy själv.

Jag hittade bland annat Makrilldesign som just nu ger 20% på alla beställningar t.ex! Här blev det en hemlig beställning som jag hoppas få innan jul!

Från Makrillen gick jag vidare till Wcollection som också verkar sjukt duktig! Jag kommer med stor sannolikhet återkomma för att handla något här i framtiden.

Sedan vidare till Myran och Lo som har sådana tuffa mössor! Här bidde det också en liiiten beställning till Lilltjej, någon julklapp ska hon väl ha?

Sist men inte minst finns den jag just nu är mest sugen på att beställa kläder av och det är Piri piri! Vem vill inte låta sitt barn springa runt i en mysig Pirirall, liksom?

Sedan behöver man ju inte alltid sy kläder, man kan ju även sy bakelser vilket är vad LiEmEl gör så bra när hon inte syr fina tunikor!

Det var dom jag ville visa upp just nu. Jag kände helt enkelt för att dela med mig lite av den glädje jag hittat i andras skapande!

Stortjej bygger en marsipankanin på julmarknaden. Det gäller att ha tungan rätt i mun och att koncentrera sig! 🙂

3 thoughts on “Kreativa Bloggare

  1. Kul att du hittade lite bra sybloggar! Det hade såklart varit jättekul att sy åt dig. Men för tillfället är det vänner och släkt som gäller. Hoppas du vill återkomma en annan gång när jag har lite mer tid för allmänna beställningar igen. Och våga gärna börja sy själv, trots dåliga erfarenheter från innan.

  2. Pingback: Filtgalningen får sin dos. « glamouramamama

  3. Pingback: Det kom ett litet paket – om kreativa människor…Del 1! « glamouramamama

Kommentera

