Bråk, ensamhet, någon vinner idol och världen snurrar vidare…

Hamnar i en diskussion på Aftonbladet om kungahuset. Inser efter fem kommentarer att det inte är någon idé att diskutera.

Stänger av kommentarerna och går vidare med mitt liv. 

Sambon ska på julfest. Jag vill egentligen att han ska stanna och gosa med mig men tycker samtidigt han förtjänar lite fest. Han har jobbat så hårt. 

Släpper in känslan av saknad och pussar ”hejdå” till sambon.

Stortjej är trött och känner sig krasslig, jag skickar henne i säng och sätter på TV:n. Idol. Amanda kommer vinna, konstaterar jag trött. Det förtjänar hon.

Amanda vinner och jag nickar trött.

Lilltjej gnyr till. Gör välling till henne och ger henne. Hon somnar om täckt av sitt fina nya täcke.

Det spelar ingen roll vad som sker utanför vår kokong. Det kan snöa, åska, blåsa och regna. 

Härinne skiner solen. Al

ltid!

One thought on “Bråk, ensamhet, någon vinner idol och världen snurrar vidare…

Kommentera

