Är jämställdhet så tråkigt?

Jag satt och kollade på ”Fråga Olle” igår. Olle skickar iväg journalisten Malin till att undersöka sex i alla dess former. Jodå, det är lika kul som det låter, jag är faktiskt inte ens sarkastisk.

Igår handlade det bl.a. om ett gäng killar som åkte på en ”sexresa”. Typ en resa fylld med brudar, sprit och vapen.

Väl framme i Budapest möttes de av strippor, fick gå på strippklubb där tjejer dansade nakna i killarnas knän.

”Åh, snygga tjejer” ”Åh, dom var fina” undslapp det ur killarnas munnar hela tiden.

Jag satt under HELA programmet och funderade på VARFÖR dessa 4 unga, välbeställda, ganska ok utseendemässigt, killar kände ett behov av att åka ända till BUDAPEST för att titta på nakna brudar och skjuta med vapen?

Malin undrade samma sak, och killarna menade att de kunde slappna av, att reglerna inte var lika hårda där. De menade att vi i Sverige var så ”prydliga”, typ.

Vad jag vet så är ju Sverige bl.a. känt för snygga, sexgalna brudar. Så det blir ju lite ironiskt att killar åker FRÅN Sverige för att få uppleva ”synd”.

Killarna menade att det var så mycket jämställdhet och feminism och så vidare som stod i vägen. Man fick inte längre uppleva ”manlighet” på samma sätt.

Bara så ni vet, killar, så är ni nu reducerade till sexgalningar som gillar att skjuta med stora vapen.

Har jämställdheten förstört allting? Är vi kvinnor inte längre lika attraktiva eftersom vi ställer krav?

Vi fixar bilar, låter sambon ta disken, går ut och festar medan killen är hemma med barnen….

Har vi i vår strävan att bli jämställda samtidigt blivit osexiga?

Eller är killarna bara idioter?

7 thoughts on “Är jämställdhet så tråkigt?

  1. Intressant vinkel 🙂 Såg också programmet och jag fick mest känslan av att grabbarna grus inte riktigt var torra bakom öronen än… Men det ligger något i det du skriver. Tror driften att vara starke mannen finns där men många är nog långt ifrån stadiga gossar och då behövs det attribut för att de skall känna sig som Stallone.

    • Jag fick ju också den känslan. samtidigt så satt sambon bredvid och menade att vi kvinnor inte alltid VILL att mannen ska vara ”manlig” hela tiden, utan ”bara” i ”sängen”, vilket mynnade ut i en diskussion om vad som är ”manligt”? Min sambo är ju så pass säker i sig själv så han har ju inga utav de ”behoven” som killarna kände sig ha, eller han påstod iaf att han inte riktigt kunde tänka sig att åka på en sådan resa, eftersom han hade mig ;). Men hade han varit singel så…..Jag vet inte, jag försöker verkligen förstå, men jag är kvinna, det är kanske därför jag inte förstår? 🙂

      • Det är ju lite skillnad på att vara manlig, grabbig och bufflig. Behöver de köra över någon för att känna sig manlig så är det inte ”käri’t” som vi säger hemma i Värmland 🙂 Manligt för mig är en karl som känner sig säker på sig själv och inte hotas av att även en kvinna kan vara självständig. Har tyvärr inte stött på någon sådan än som man kan dela livet med.. men who knows, maybe some day 🙂

  2. Pingback: En sexig Budapestblogg med strippor? « glamouramamama

Kommentera

