Vårmodet är här!

Kollar igenom de första bilderna från H&M, Halens och Ellos vad gäller sommarmode.

Konstaterar att det inte finns ETT ENDA PLAGG jag kan tänka mig att köpa till mig själv på H&M. Vilket måste vara ett rekord. Jag har alltid hittat NÅGOT. Men i takt med att modellerna minskat i omfång så har även deras kläder ändrats om till att passa enbart smala tjejer. Vilket är trist, för jag tycker H&M i övrigt är rätt roliga på modehimmelen – de vågar testa galna designers som samarbetspartners. 

På barnsidan var det lite bättre, lite mer färgglatt. Jag saknar fortfarande My little pony, som H&M hade innan till barnen. Jag tror de riktat in sig på Hello Kitty och Littlest Pet Shop. Vilket är ok för mig. Jag tycker Littlest Pet Shop är söta. Hittade denna till Lilltjej:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

49:50 d.v.s. 50kr. Helt ok och jättesöt! 🙂 Sedan en lite fjärilsklänning också för samma pris:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Till Stortjej var det svårare att hitta något. H&M är ganska tråkiga när de kommer upp i större storlekar. Av någon anledning ska allting vara grått och trist. Men denna fanns:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

129kr. Vet inte vad Stortjej skulle säga om att den sitter åt runt magen, antagligen att hon tycker det är jobbigt? Barn har inte midjor, så jag vet inte riktigt varför H&M gör midjor på sina barnklänningar. Den är söt och ganska ofarlig egentligen, men tror inte att den går hem, faktiskt.

Vidare till Halens där jag faktiskt hittade något till MIG (HALLELUJAH):

 

299kr kostar den och det är väl ett helt ok pris? Däremot så verkar kvaliteten lämna mycket att önska enligt kommentarerna under tröjan. Vi får se om det blir en sån här. Vitt är inte min färg och ränder är inte det bästa när man är rak i kroppen som jag är. Dessutom har jag lovat sambon att sluta klä mig i stora kläder. Jag ser bara större ut än vad jag är.

Jag misstänker även att mitt suktande efter en pippitröja egentligen handlar om att jag blivit hjärntvättad av alla som springer runt i pippitröjor på stan. På något sätt har jag fått för mig att jag vill ha en sån här, fastän jag egentligen inte skulle använda den. Lilltjej har ju en och jag har ju jagat efter en till Stortjej. En XS på Halén funkar säkert till henne :).

 

Så till Ellos. Där jag, efter att ha gått igenom hela 31 sidor av vårnyheter, hittar NOLL kläder jag vill ha. Inte så att kläderna är fula på något sätt. Jag tror helt enkelt att jag är trött på Ellos? Jag handlade där säkert varje månad i 10 år och nu är jag helt enkelt mätt på ”Ellos-stilen”. Kan också vara så att jag egentligen inte känner något behov längre av att köpa något till mig. Jag går ut och festar säkert 4 ggr om året. Vad ska jag med femtioelva partyklänningar till? Jag tycker det är obekvämt med pumps och det är också jäkligt opraktiskt att gå med pumps på kullersten!

Så, det var det. Detta inlägget tog mig säkert två timmar att skriva eftersom en liten tjej inte ville sova och envisades med att tvinga upp mamma några gånger. Till slut gjorde vällingen susen och nu snarkar hon sött i sin säng.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Vårmodet är här!

Kommentera

