Nyårslöften!

Primärt nyårslöfte:

Jag ska sträva efter att vara glad!

– Jag är lycklig, men inte alltid glad. För att öka min gladhetsfaktor behöver jag göra vissa grejer.

* Jag ska gå ner några kg till. 5 till att börja med och sedan 2 till. För att uppnå detta ska jag återigen köra LCHF-light. Det funkade toppen sist (-5kg) och jag mådde bättre än vad jag gjort på länge. Sambon har lovat mig ett träningskort så det ska jag skaffa och utnyttja! 🙂 Jag tänker dock inte bli galen och äta lite och träna fanatiskt. Nej, jag ska hitta BALANS :).

* Jag ska fixa nytt jobb. Tidspress? Ingen. Det får ta den tid det tar. Jag börjar söka imorgon. Skulle egentligen börjat söka i mellandagarna men insåg att merparten av alla människor är lediga den tiden eller superstressade över allt som ska hinnas med innan nyåret. Så jag skippade det.

* Jag ska SLUTA engagera mig för mycket på jobbet. Vet att det låter knäppt, men jag gick in i väggen sist för att jag kämpade som en galning och följde regler och försökte vara ”duktig”. Vad fick jag för det? Tja, mindre löneförhöjning än flera andra som jobbat kortare tid än mig. Så, surt. Jag tänker ta det lugnt på mitt nuvarande jobb tills jag hittar ett annat.

* Jag ska vara mer ekonomisk. Vi vill resa och jag lägger merparten av mina pengar på barnkläder. Det är dumt – nuff said!

 

One thought on “Nyårslöften!

Kommentera

