Det räcker med två godingar :)

Jag vet inte hur många gånger jag velat mellan att ha ett barn till och att nöja mig med de två jag har.

”Klart lillan ska ha ett syskon att leka med!”

Men vi har bestämt oss, det är inget bra argument.

Vi har vägt vad vi vill göra i framtiden mot vad det skulle innebära att få ett barn till och kommit fram till att vi är nöjda.

Klart man kan resa och leva och shoppa och äta på restaurang och så vidare när man har tre barn, eller fem, eller tio.

Men det blir så mycket dyrare, omständigare och svårare. Det kan ingen förneka.

Vi väljer den egoistiska vägen. Att bara få två.

Eller så kan man se det som att vi väljer den bättre vägen för världen. Vi är överbefolkade som det är.

Bebisverkstan är stängd. För alltid.

Men klart man blir sugen på en till när man ser de fina barn man gjort 🙂

2 thoughts on “Det räcker med två godingar :)

  1. När man ser små söta bebisar drar det alltid i mammatarmen på mig med, men jag får inte föda fler barn, för då kanske jag inte överlever säger läkarna…

    Hemikram

Kommentera

