Det är bajs som binder oss samman.

Går in på toaletten. Lämnar dörren öppen eftersom jag vet att Lilltjej kommer krypa efter och undra vart tusan jag är.

Efter en minut är hon där. Hon sätter sig på golvet inne på toaletten. Hon börjar bajsa i blöjan.

Hej Snuttan! säger jag.

”Hej, mamma!” säger hon.

…….

Hon tittar på mig.

”Mamma?”

Mmmm?

”Det luktar skit härinne!”

Jo jag vet, gumman.

”Mamma, fina flickor bajsar inte!!” Hon tittar på mig med ena ögonbrynet höjt.

Nej, jag vet, gumman. Men Kvinnor gör det. OCH MAMMOR!

”Jaså?”

Japp, mammor tar varje tillfälle de får till att bajsa, för de vet inte när de kommer att få bajsa igen nästa gång!

”Åh!”

*tystnad*

One thought on “Det är bajs som binder oss samman.

Kommentera

