Kan en enhörning pigga upp?

Måste ta mig i kragen. Sökte inte jobb igår och inte idag heller. Det är inte världens lättaste att göra när man har en bebis att ta hand om. Men jag borde kunna göra det. Jag kan inte riktigt somna i tid på nätterna. Även om jag lägger mig i tid så kan jag inte somna förrän runt 01:00-02:00. Vill kunna sova i tid. Har ångest inför att gå tillbaka och jobba igen. Inte på ett nytt jobb men till mitt gamla jobb. Det är tungt och jag går från att mysa med bebis till att ta hand om vuxna som inte vill tas om hand, eller som vill tas om hand alldeles för mycket. Jag kan inte värja mig ännu från negativ energi.

Att få avslag förra veckan var tyngre än vad jag trodde så jag misstänker att förlossningsdepressionen hänger kvar lite, i bakhuvudet. Jag är inte DÄR riktigt ännu, där allting glider av mig som det kunde göra förr. Jag rycker upp mig, jag tar tag i det igen, men det tar en aning längre tid än vad det brukade. Jag har inte blivit förbannad ännu.

Det väntar ännu en intervju men där har jag inget hopp alls. Jag har fått syftet med intervjun klar för mig. Eller intervju, ska man ens kalla det för det? Vi byter till ”möte”. ”Möte” låter bättre, utan förväntningar alls :). Jag ska in till Gbg för att träffa människor som vill träffa mig för att se vem jag är, that´s it. Inget jobb, ingenting väntar mig där. Bara ett möte mellan människor.

När jag ändå är där tänker jag ta mig en runda till Villervalla. Det har inte blivit någon shopping därifrån de sista veckorna, mest för att jag väntar på vårnyheterna.

Idag kom det dock ett paket från Babyshop. De där unicornbyxorna jag ville ha. Jag KÖPTE de till slut. Idag kom de och de var mycket finare än vad jag trodde. Så jag är nöjd. Mer än nöjd och de kommer att passa lääääänge. Fick också hem en body men i storlek 92. Den sparar vi till hösten, också superfin.

Nackdelen med detta print är ju att man KAN ha otur och få hem ett plagg där printet sitter fel och man i princip får bara vattenfallet och inga djur. Men icke! Fick hem kläder med häst, ekorre, enhörning, groda, räv, fjärilar, bäver, snigel, fåglar ja ALLT!

Jag skulle nog säga att Unicorn piggar upp. Det blir lite som en lek att se hur många djur man kan hitta! 🙂

One thought on “Kan en enhörning pigga upp?

Kommentera

