Arbetsintervjuer som inte är arbetsintervjuer…

Så jag var på det där ”mötet” idag. Arbetsintervjun som jag förvandlade till ett möte.

Som jag trodde så VAR det ett möte. Tjejen som intervjuade gjorde det väldigt klart för mig från början att de DÄR inte hade några arbeten.

”Finemang” tänkte jag och lutade mig tillbaka. ”Då kan jag slappna av och öva på min story”.

Alla som söker jobb måste ha en story. En inövad berättelse om vem DU är och vad DU är bra på och som säger exakt varför just DU skulle vara BÄST på det här jobbet.

Jag håller på och bygger på min story än så länge och idag fick jag mig en tankeställare. Jag är ju bekant med en av de som intervjuade och han gav mig många bra råd och fick mig att tänka till på min story. Det kändes bra. Visst, det ledde inte till jobb DÄR, men det kan absolut hjälpa mig till ett jobb någon annanstans.

Nu känner jag mig mera peppad till att öva på min story och mer peppad i att nå mitt mål. Sedan måste jag lära mig att saker tar tid. Jag har ett berg att bestiga. Vi får se hur många gånger jag trillar ner innan jag kommer längst upp :).

Kommentera

