Lite shopping och lite omtanke från oväntat håll.

Det har gått bra med att ha ett köp&sälj-konto. Jag har fått in mer än jag köpt, och det har gett mig överblick över det jag faktiskt spenderar. Bäst av allt är att jag har fått bort ångesten över köpen. Det känns inte längre som om jag nallar på ”våra” pengar utan nu är det faktiskt mina köp-pengar som är avsedda för just nöjeshopping. Så det är ett tips till alla er som känner att ni shoppar för mycket. Så länge kontot visar plus så är det lugnt och under kontroll ;).

Idag blev det således lite barnklädesshopping. Stortjejs alla fina linnen ligger och väntar på hennes födelsedag så det blir inget köp till henne. Det som jag ofta saknar på klädesbloggar är priset, så jag tänker skriva ut det så folk inte tror att jag spenderat multum på märkeskläder.

Det här bidde det idag.  Lilltjejens första riktigt nya Nova Star jeans i storlek 86 (hon har 80 vanligtvis och det är växtmån i dessa fina) 200kr. Lila Villervalla byxor, storlek 86, dragsko gör att hon kan ha de länge 115kr (50% rea).

Molo Bonbon leggins (prickiga) och rödvitrandiga Louis louis leggins köpta i en FB grupp för märkeskläder 150kr inkl frakt för båda.

Villervalla vårkollektion, regnbågsränder plus dregglis blev 118kr då jag hade ett tillgodokvitto på 329kr. Klänning 92 (liten i storlek och leggings i 86)

Färgglad blommor och fjärilströja från Kappahl kostar vanligtvis 70kr, men jag hade en 50krs rabattkupong så fick den för 20kr :). (storlek 86)

Sedan kommer vi till kronan på verket. Lilla kaninlinnet från Molo, storlek 92/98. Gratis. För lilltjejen fick den nämligen från Stortjejs farmor och farfar.

Det som gör mig extra glad är att Stortjejs farmor och farfar inte har någon som helst skyldighet att handla kläder till Lilltjej, de är ju inte HENNES farföräldrar, utan Stortjejs. Men ända sedan Lilltjejs ankomst har de frågat om henne och brytt sig, köpt saker till henne. Det känns extra gott att veta att hon har fler personer kring henne som bryr sig. Vi tackar Stortjejs farmor och farfar så mycket för det jättefina linnet! 🙂

”Tyvärr” innebär ju presenten att jag MÅSTE köpa en söt kjol till linnet. Eller hur? 😉

En reaktion på ”Lite shopping och lite omtanke från oväntat håll.

Lämna en kommentar