Klart jag klarar stress, jag är SUPERMAMMA fastän jag luktar ostbåge.

Jag är trött.

Innerligt, evinligt (nej det är inget ord, jag vet. Men det finns inget ord som kan beskriva hur I-lands-utbrändhets-trött jag är, så jag hittar på ett) trött.

Lilltjej har fattat ett beslut. Hon tänker vakna klockan 8 varje morgon. Innan sov hon fram till 10-11, vilket gav mig sovmorgon. Vilket jag behövde, eftersom jag inte kommer till ro förrän klockan 02:00.

Grattis till mig. Jag är inte bitter. Jag är bara, trött.

Jag har inte ens orkat söka jobb. För er som säger att ”ja men vadå, det är väl bara att lyfta luren och ringa och prata och bla bla bla”…

Jo det är det egentligen.

Fast nej, det är det inte. Du ska låta vaken och vettig. Du ska vara klartänkt. Snabb, plirig, klurig, smart och gärna låta någorlunda sexig på rösten också, fast inte som om du rökt en massa cigg innan du ringde utan så där Marilyn Monroe ”boop boop be doop OH”.

Det går inte om du sovit sammanlagt 12 timmar på 3 dagar.

Just nu är jag fast i mammaekorrhjulet.

Jag sover knappt, vaknar, tar hand om en väldigt grinig, men ack så söt, bebis. Försöker minnas sist jag duschade, luktar i armhålan och konstaterar trött att jag blir sugen på ostbågar.

Sätter mig framför datorn, försöker ta hand om mina ”affärer”. Om vår regering visste vad vi mammalediga sysslar med på vår ledighet – alltså hur vi får vår extrainkomst via försäljningar – skulle de ta bort föräldraledigheten och sätta oss alla till att starta eget istället. ”Försörj dig själv! Kvinnor KAN”. Barnbidraget skulle vara ett minne blott.

Jag är trött, som sagt, och detta är nog inte så sammanhängande.

Jag minns inte ens vad jag började skriva? *scrollar uppåt*

AH.

Sedan ska jag söka jobb. Snuttan skriker och vill ha mamma/kramar/mat/fjärrkontroll/entuggaavminhand. Det går inte att ringa till ett jobb när hon skriker. Iallfall inte om man ska verka seriös samtidigt.

En kurrning i magen påminner mig om att jag bör äta. Kollar klockan….. 09:00. Ja, jag bör äta frukost.

Ger upp tanken på att söka jobb just nu. Funderar trött på om jag ska försöka organisera tankeverksamheten lite och göra en prioriteringslista på vad jag ska och bör göra med mitt liv.

Prio ett.

Duscha.

Prio två.

Sova.

Prio tre.

Allting annat.

God natt.

SÅHÄR vill jag få SOVA!

 

 

 

3 thoughts on “Klart jag klarar stress, jag är SUPERMAMMA fastän jag luktar ostbåge.

  1. ”Evinnerligt” är ett ord som finns. Du visste det säkert undermedvetet, men så blev det lite fel. Men det rättar jag ju så gärna åt dig!
    Ta nu och vila lite så tröttheten försvinner.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

