Garnet som lurades – en hantverksutmaning!

På facebook är det en liten grej som går runt, nämligen hantverksutmaningen! Jag anmälde mig innan jag insåg att jag inte direkt är någon hantverkare. Jag skriver, målar, sjunger och spelar, men känner mig inte direkt som någon hantverkare.

Sedan insåg jag att jag kan påta mössor. Efter det insåg jag att jag tycker det är kul att påta mössor. Kontentan av det hela är att jag ska påta mössor. Så jag drog och köpte garn. Jag hittade ett mysigt litet garn som växlade mellan lila, blått och rosa. ”Åh va fint” tänkte jag och började påta. Helt plötsligt upptäcker jag att mössan visserligen börjar växla färg men att det inte är den färgen jag förväntade mig. Helt plötsligt blir garnet brandorange!!

”VAAAA!!!” utbrister jag någorlunda mindre hysteriskt än vad capslocken kan återge. Jag hämtar det andra nystanet som går i samma nyans och öppnar upp innandömet.

Jodå. Brandorange och gult därinne med!!

Alltså har jag gått på en liten mininit. Jag känner mig smått som en person som blivit lurad av en riktigt snygg transexuell man/kvinna.

”Vafan, har du SNOPP/SNIPPA?!”

Men jag bestämmer mig för att fortsätta och resultatet blir inte helt galet. Det är ändå jag själv som ska ha mössan och jag vill ha något lite galet och färgglatt.

Så här är resultatet av min mössa. Nu ska jag bygga vidare på den andra som är till Gimzan. Hon har önskat sig en lite baggy mössa i rosa nyanser med en garnboll. Vi får se vad vi kan hitta på för något 🙂

 

2 thoughts on “Garnet som lurades – en hantverksutmaning!

Kommentera

