Jag ger upp

Jag vet inte varför jag gör det.

Men jag går in på en blogg, länkad från en annan blogg. Hon skriver en kommentar om att ” i sydamerika så är utseende verkligen STORT”.

Jag nappar.

Varför nappar jag? Varför bryr jag mig?

Jag skriver fort ett inlägg om att ”I världen är utseende stort” och ger en långrandig förklaring på att jag minsann kände mig hemma i sydamerika för där såg alla ut som mig, medan jag i Sverige fick påpekat varje dag om hur annorlunda jag var som var så kort, så mörk, så si och så så…..

Så fort jag tryckt på ”skicka” så ångrar jag mig.

Vad är poängen med att skriva ett sånt inlägg? Att visa mig besserwisser? Att påpeka något som hon antagligen redan vet, men som hon kanske inte riktigt tänkte på när hon skrev just då? Bloggen är ju superbra annars. Tänkvärd, smart. Verkligen bra. Även om jag just nu inte ids läsa längre blogginlägg än några rader. 🙂

Jag tycker inte om när folk påpekar smågrejer när jag skriver.

Blä. Ska sluta med sådana dumheter. Jag lovar mig själv att bara nicka och le och gå vidare nästa gång istället.

Så.

Kommentera

