Vad matchar bäst?

Jag ställde frågan i en av FB grupperna. Det gällde Molos unicornbyxor som är svårmatchade. Eftersom det är rött i byxan så tycker jag det är kul att använda något rött till. Jag tycker samtidigt att enfärgat är himla trist så jag rotade lite i växalådan och drog upp två överdelar, en prickig tunika och en randig, långärmad tröja. Båda rödvita.

Lilltjej fick posera så där fint och naturligt som bara hon kan och så sammanfogade jag bilderna och ställde frågan.

Molo Unicorn byxa, köpt NY i facebookgrupp 180kr inkl frakt, randig tröja - Cubus 60kr och prickig tunika -Lindex 50kr.

Personligen tycker jag att den prickiga är snyggast och att färgen i den prickiga är något mjukare och därmed passar bättre till byxorna. Dessutom tycker jag att pösigt är lite sött på småbarn. Tids nog ska de springa runt i tajta kläder.

Men tji fick jag. Enligt de som svarade så var majoriteten för den randiga och tyckte att man skulle ha leggings till  klänning.

Jag kände att min smak blev smått sågad. Några höll dock med mig och tyckte att prickigt var sötast, men de erkände samtidigt att de var svaga för prickar.

Så jag funderade ett tag på om jag verkligen har så dålig smak och HÄR är det viktigt att komma ihåg en liten sak.

JAG är ganska känslig för kritik just nu. Så egentligen borde jag ju minnas den lilla regeln som gäller oss alla. Den där som reglerar vilka partners vi väljer, vad vi vill  ha att äta  och vad vi själva har på oss.

SMAKEN ÄR SOM BAKEN!

Så efter en stund så lägger en av de som tyckt negativt kring den prickiga tunikan till byxorna upp en egen bild av sitt barn med en ny klädkombo hon tycker funkar jättebra.

Det ser verkligen inte bra ut. Det finns inte en färg som matchar och det är två HELT olika stilar på kläderna.

Jag ler lite lättat för mig själv.

Japp – I still got it! 🙂

4 thoughts on “Vad matchar bäst?

  1. Smaken är som baken… Och det är ju tur det! Själv är jag svag för randigt men tycker den prickiga passar bättre till byxorna!
    Sedan måste jag erkänna att du fått mig att hitta in till villervallas webshop och min minsting äger nu en fin vinteroverall från deras rea… Och lite annat…😉

    • Haha, jag känner mig inte aaaaalls skyldig. Då är du nog den andra personen jag får ner i vv-träsket. Men som jag brukar säga: det är ett trevligt träsk att vara i. 😉

      Jag tycker randigt är fint också, men just till dessa tycker jag den prickiga blir lite sötare, lite mjukare. 🙂

Kommentera

