Ängeln i rummet….

Min framtida man är en underbar, fin man. Han stöttar och lyfter när jag är trött och uppgiven. Han utmanar mig i mitt tänkande. Han kramar när jag är ledsen och skrattar med mig när jag är glad.

Ibland skrattar han åt mig, men alltid med glimten i ögat. Han påstår själv att han inte pratar så mycket, att han är tystlåten. Men han kan hålla låda så länge han får prata om sådant han finner intressant. Jag tror han föredrar att lyssna. Vilket är bra, för jag gillar att prata.

Mycket.

Jag minns första nätterna tillsammans. Jag låg och tittade på honom där han sov och insöp varje liten detalj. Hans blonda hår, hans långa ögonfransar och hans fina mun. Jag undrade hur det kom sig att någon så fin ville vara med mig? Han såg ut som en ängel när han sov.

Två år senare ser han fortfarande ut som en ängel när han sover.

En något tröttare ängel.

6/6-2012 blir han min på riktigt – på papper.

Jag längtar!

Lillsnutt - 2 veckor - och pappa myser ❤

One thought on “Ängeln i rummet….

Kommentera

