Imorgon blir det bröllops-test!!

Bröllopet närmar sig med stormsteg.

Det här är vad som är gjort:

Vi har fixat lokal.

Vi har skickat inbjudningar till de flesta. Vi har lämnat lite öppet ifall ekonomin tillåter det.

Vi har bestämt vart vi ska på bröllopsresa! 🙂

Jag har bokat frisör till mig och Stortjej och vi har kommit överrens om frisyr samt när vi ska göra allting!

Jag har fixat klänning. Jag har gått ner så pass mycket så jag kommer i min klänning! (Tjohooo)

Vi har bokat vigselförrättare!

 

Det som saknas:

Vi behöver boka catering. Men vi har iaf enats om meny.

Vi ska provsmaka tårta en gång till. På min födelsedag, passande nog. 🙂

Sambon behöver fixa kläder.Han ska fixa sin kostym som fick vin på sig sist han använde den SAMT hyra väst osv. Jag förutspår att han kommer att glömma göra båda tills sista minuten.

Fixa min ring, den ska göras om till vigselring. Jag har guld hemma för ändamålet, men är inte riktigt färdig med designen. Jag tänkte ringa en guldsmed och be om hjälp.

Vi ska skicka iväg papper om hindersprövning, men det går inte att göra förrän om några månader knappt.

Jag behöver hyra underkjol samt göra justeringar på min brudklänning. Den är inte tillräckligt urringad. Men som min vän Snygging uttryckte det : ”Ja, du är ju inte oskuld så du behöver ju inte se ut som en!”

Tack……tror jag…… haha.

Imorgon ska jag iaf iväg och prova underkjol och lämna klänningen till sömmerska.

Jag har svårt att förstå att det inte är mer än några månader kvar nu!!!

Så där kommer jag inte att se ut.....Jag ska vara snyggare! 🙂

 

One thought on “Imorgon blir det bröllops-test!!

Kommentera

