Tjockis tjockis tjockis!

Två veckors godis- och snaskätande har satt sina spår. +2kg visade vågen i morse. A, ja. Det löser vi! 🙂

Neråt var det vi skulle, inte uppåt!

Jag har ju varit fullt medveten om att jag slarvat. Efter att ha skött mig igen började ju vågen visa neråt så då slappnade jag väl av och så kom: tårtprovning, alla hjärtans och födelsedagen.

Jag får dock inte panik eftersom jag vet att jag går ner detta fort igen. Dessutom så märker jag att det inte är potatisen i sig som gör att jag går upp i vikt. Det är allt snask jag äter vid sidan av som gör det.

MEN! Grejen är den att jag blir ju hungrig och sötsugen ganska mycket snabbare när jag minskar fettet och istället äter kolhydrater. Så INDIREKT orsakas mitt snaskätande av kolhydraterna.

Sedan är det ju det psykiska. Jag belönar mig med mat! Det är dumt. För mat är ju nödvändigt, och ska njutas men inte missbrukas. 

Upp på hästen igen!

Det jag har märkt är att träningscykeln blivit en del av vardagen och DET är roligt! För jag gillar verkligen inte att träna. Jo, dans tycker jag är kul, men träning är trist. Men upp på cykeln och så laptopen på styret så funkar det. En timme varje gång innan svanskotan säger adjö, blir det. Var eller varannan dag blir det en timmes cykelträning. Så det är ju egentligen inte träningen som inte funkar. Det är maten.

Jag hittade ett träningscenter som har träning för föräldrar och barn. Så det ska jag kolla upp. Det vore roligt att träna med Stortjej.

En ny dag är här och jag mår bra trots att vågen visar plus. Jag vet ju att en del av det är vätska som kommer att försvinna fort, så ingen panik! :). Allt är under kontroll och med lite skärpning så är vi fort på väg ner igen! 🙂

Bröllopstårtan smakade förövrigt UNDERBART! 😉

 

 

Kommentera

