Jag önskar mig lite saker, men han verkar inte fatta vinken….

Sambon är SÅÅÅÅÅ praktisk så jag smäller av ibland.

När det kommer till kläder är han så ointresserad så till och med jag tappar suget. Så oinspirerad, så……trist.

Visst kläder är väl egentligen inte så viktigt. Men de behövs. Vi får inte gå nakna! Vi måste täcka oss. Så varför inte göra något roligt med det täckande? 🙂

Just nu suktar jag och Stortjej efter Molos kaninklänningar. Det måste vara det finaste printet som gjorts. Jag tror, dessutom, att kvaliteten faktiskt är bättre på dessa plagg än tidigare modeller varit.

Enda problemet är att en klänning som är passande till Lilltjej kostar 299kr. Stortjejs klänning kostar 449kr. Vill man ha matchande leggings till är det ytterligare 279kr PER legging d.v.s. 558kr. Sedan finns det ju olika modeller. Så skulle man VERKLIGEN vilja testa olika modeller eller kanske vilja ha en body OCKSÅ så åker summan helt galet högt upp!!

Det intressanta är att jag vet flera som handlat många plagg ur kollektionen och jag bara undrar hur de har råd? Men prioriteringar är det, va? Det finns ju även det ljuvliga Vallmoprintet, men då jag har blondinbarn så tror jag kaninerna är finare på dem(som om barn och bebisar inte är fina i ALLT).

MEN. Jag får inte tillåtelse av sambon för att handla. När jag visar kläderna så hoppar han inte upp och ner av upphetsning och säger ”åååååh, vilka fina niner!!!”. Han säger bara att ja, de är fina men dyra. Det hjälper inte att jag har mitt köp och säljkonto. Det räcker inte till. Summan av det jag vill köpa är säkert över 2000kr.

Nedan följer min önskelista som jag hoppas kunna köpa framöver. Ska bara sälja av en massa först. Haha. Ja, jag är bortskämd jag vet – det är bara kläder, inte nödvändigt alls. Men vill man läsa om viktiga saker kan man gå till Hemimamma och läsa om hennes kamp för rättvisa. För ytligt barnmode? Scrolla neråt.

Molo Rabbit Rose Babymodell. 299kr.

Större storlek till Stortjej. 449kr :P. Det är ju för h*lvete en vanlig klänning!! Varför ska den vara så dyyyyyyr?

Matchande ninisleggings. 279kr. För alla storlekarna. Så även då det går åt olika mängder tyg i skapandet av plagget så kostar det ändå lika mycket. :P. Blä.

SKOR med kaniner och rosor på. Jag menar....hjälp. 299kr. Iof inte JÄTTEDYRT med tanke på vad skor kostar. Men de kommer ju knappt synas?

Molos Poppy klänning till Stortjej 449kr :P. Så om jag vill ha två klänningar till Stortjej så kostar det nästan 900kr. Så tillkommer frakt....

4 thoughts on “Jag önskar mig lite saker, men han verkar inte fatta vinken….

  1. man måste ha en balans av både sinnliga och det allvarliga när allt är som det ska, eller hur?

    Vackra kläder är inget fel, bara man inte drar på sig skuld för dem..

    Kan det vara så att han är orolig, för att han vet något som du inte vet??

    Men så är det ju så enkelt att karlar gillar bilar och tjejer kläder generellt… *rycker på axlarna”

    Kanske därför man ska ha tjejkompisar och lära sig hur man kollrar bort karlar?? *hehe*

    Hemikramar ♥

    • Nej, jag tror bara han är snål eftersom han inte riktigt ser vad som är roligt med kläder. Han tycker de ska täcka kroppen och inte se galna ut. Han lägger gärna ut pengar för saker han är intresserad av så det är bara att han inte är intresserad. Enda gången han verkligen tyckte om något var en randig villervalla-heldress. Den fick jag inte sälja av haha.
      Problemet med just Molo är väl att det är dyra plagg när de inte håller kvalitetsmässigt. Så då blir han väl extra snål. Jag med.
      Jag känner att jag behöver lära mig att spara helt enkelt. 🙂

Kommentera

