Lite pyssel inför bröllopet – bordsplaceringskort!

Jag är inget bra på att pyssla, men ibland får jag lite snilleblixtar. Det är…..hmmm…..ca 3 1/2 månad kvar till bröllopet. Vi gör allting omvänt. Vi har FORTFARANDE inte fixat catering och tårtan är inte beställd. Den är dock smakad några gånger och det är ju bra iaf ;).

Vi har en massa att fixa innan bröllopet men det löser sig säker. Gifta blir vi, i vilket fall. Sedan om vi inte har matchande kläder och om vi får bjuda alla på hämtpizza är egentligen struntsamma. Det viktigaste är att vi blir man och hustru :).

Men i vilket fall: kort för bordsplacering var det!  Jag har inte hittat detta på någon sida på nätet utan jag bara kom på det när jag fick brist på papper. Men jag tycker det blev fint till slut iallafall.

Det här är vad du behöver. Lite papper i de färger du gillar, lite bra och snabbtorkande lim, sax och självhäftande små duttar. Finns i valfri scrapbooking-butik.

Limma det smalare papperet på baspapperet och sätt tre duttar på det hjärtat du vill ha till framsidan.

Sätt fast hjärtat på framsidan och sätt två duttar på det andra hjärtat.

Det andra hjärtat klistras fast på baksidan så det är i samma höjd som den på framsidan. Vill man köra riktig överkurs kan man klippa ut två exakt likadana hjärtan så de skuggar varandra. Det orkar inte jag, eftersom pyssel egentligen inte är min grej ;). Sedan kan man dekorera lite hur man vill. Här testade jag att klistra dit ett extra litet hjärta samt diverse sätt att sätta dit namnet.

Så ser slutresultatet ut, minus namnet då. Jag tyckte det var en fiffig lösning som går att variera i det oändliga. Vi har dessutom lite annat smått och gott på gång med bordsplaceringen så de är egentligen inte HELT färdiga. Men det här är allt jag avslöjar ;).

Kommentera

