Så sjuk, så värdelöst sjukt.

Jag blir aldrig sjuk. Kanske 1-2 ggr per år får jag ett släng av en förkylning som går över på en dag.

Nu har det gått 5 dagar där min primära sysselsättning är att snörvla och ha ont i huvudet! Vafaaaaaaan? Huvudet värker, kroppen är trött och snoret bara rinner.

Jag är så ovan vid att vara sjuk så jag vet inte riktigt hur man beter sig? I lördags trodde jag liksom det var helt ok att åka iväg till Baby&Barn mässan i Gbg. Så där gick jag runt, i två timmar, och kollade kläder till barnen.

Det blev lite fint, för mycket pengar…pengarna bara rann ur mina händer. Hela köp&sälj kontot bara tömdes på två timmar. Galet. Men Stortjej var nöjd med sin klänning från Blingo och Lilltjej kravlade runt i sina NS-jeans som om hon aldrig gjort något annat (vilket typ kan stämma, hon har ju inte levt så länge).

Egentligen skulle jag väl ha stannat och varit lite mer social med nyfunna bekantingen från en FB-grupp, men jag kände att jag verkligen höll på att bli sämre i takt med att tiden gick. När jag väl kom hem var jag redo för sängen. Men inte blev det sängen! Neeeeejdå, det blev att göra i ordning och gosa med Lillan och umgås och fixa tvätt osv osv.

Det var ju tänkt att jag skulle börja jobba idag, måndag. Men så blev det inte. Jag åkte dit och blev i princip hemskickad. Idag har dagen bestått av att jag legat och kollat på Pillars of the earth med sambon som är föräldraledig,

Vi får hoppas på en bättre dag imorgon. 🙂

Det blir det, förresten det vet jag. För imorgon ska tydligen Villervalla släppa MER kläder på sin hemsida!! 🙂

Nu blev jag genast piggare!

Lilltjej testar nya byxorna.

 

3 thoughts on “Så sjuk, så värdelöst sjukt.

  1. Själv är jag trött men lycklig ikväll… träffade för första gången idag en SVENSK läkare som vet och förstår vad det innebär att vara Kroniskt Borreliasjuk…

    Jag blev så chockad att jag var tvungen att uppsöka ett system och köpa champagne… =0)

    Hemikram

  2. Åh, den där blåa Kik Kid dressen är så himla fin!
    Gillar din blogg, hittade hit idag när jag googlade på Molo, tror jag det var 🙂 och har läst lite bakåt. Det blir ett bokmärke på den! 🙂

    • Va kul 🙂 Ja den Kik kid dressen är faktiskt helt underbar och den kommer inte till sin rätt på den fula bilden….men jag var så sjuk så jag orka inte så mycket. Nu börjar förberedelsena inför Salg i Danmark….japp, jag har drabbats av den galenskapen också… 🙂

Kommentera

