Klockan tickar ner!

Två veckor har jag på mig att läsa in mig på litteraturen till distanskursen! Idag var jag och hämtade böckerna på biblioteket. Det var en häftig känsla att gå in på högskolan. Inne i byggnaden satt det flitiga (?) unga människor och insöp kunskap. Jag mindes tillbaka på tiden då mitt största besvär var att lämna in en tenta i tid.

Folk stressar över tentor men ÅH vad jag hellre hade tentat än arbetat vissa dagar.

Jag har börjat jobba igen. 75%. Jag ska distansplugga 50% samtidigt. Det kommer att gå, då det bara är en kort period. Det som driver mig är tankarna om att lyckas. Om att faktiskt komma iväg och ha ett jobb där jag inte är rädd för att bli utsatt för våld och hot.

Där ingångslönen är högre än vad jag tjänar nu och där karriärmöjligheterna är större! Jag håller alla tummar och tår för att lyckas med detta.

Klockan tickar även ner för Danmark Salgen. Ja, jag vet att jag pratat om det som galenskap förr  Men jag har tänkt det som en liten roadtrip istället. Jag tänker inte heller spendera 10000kr på en dag. Jag kommer att samla några tjejer i bilen och så delar vi på kostnaderna ner. Som det ser ut nu kommer jag inte ha tid till att shoppa dagligen som jag gjorde innan. Så då kan jag nog kosta på mig en galen shoppingresa på en dag…eller två om jag lyckas hitta någon som jag kan sova hos :).

Nedan följer lite bilder på två favoriter. Molo unicorn med Villervalla hoodie och så Monsterdressen från Lindex som jag jagat i ett halvår.

2 thoughts on “Klockan tickar ner!

Kommentera

