Det tär att inte förlåta….

Inatt drömde jag att jag träffade en gammal bekant. Vi har inte pratat på säkert 10 år. Det som skilde oss åt var min oförmåga att förlåta. Jag är förbannat långsint och det har kostat mig mycket genom åren.

Vissa saker ska inte förlåtas.

Medan andra saker är bättre att släppa, då energin som går åt till att behålla ilskan är större än belöningen.

Så inatt drömde jag att jag återsåg den personen som jag varit så arg på så länge. Vi kramades och grät över förlorad tid. Jag förlät hen och släppte allt. Ilskan.

Det var så förbannat skönt.

När jag vaknade insåg jag hur lättad jag kände mig. Rent fysiskt så vägde kroppen mindre. Idag på jobbet gick jag med rak rygg för första gången på länge och mina steg kändes lätta (även om de nya skorna gjorde ont 🙂 ).

Det är skönt att förlåta. Det är skönt att tillåta sig själv att släppa taget om något som grott länge.

Jag kanske till och med börjar bli vuxen?

 

 

6 thoughts on “Det tär att inte förlåta….

  1. Vilket härligt inlägg!

    Förlåtelse är det största och viktigaste vi både kan ge och få i livet eftersom det är en av grundbultarna i kärlek…

    Hemikram

    • Jo, jag tror inte allt går att förlåta, men ändå. I just detta var det skönt att släppa taget. Jag förlåter inte allt som hänt förr, men jag väljer att släppa det och inte låta det styra mig längre.

  2. Jag är bra på att förlåta och är inte långsint men ju äldre jag blir ju mer förstår jag att folk har blivit vana med det och därför förlåter jag inte lika lätt längre.

Kommentera

