Hej väggen, här kommer jag!!!

Jag ska egentligen arbeta 8-15. Jag arbetar varje dag mellan 8-16:20. Jag skulle egentligen fixa det här med plugget utan större problem. Istället stressar jag som tusan för att hinna med.

Det var tänkt att jag skulle njuta av mina tjejer innan de blir för stora för att ignorera sin slitna mamma. Jag hinner knappt krama flickorna på morgonen.

Utöver allt detta har jag börjat simma.

Planen är att gå från jobbet klockan 15:00 för att sedan vara färdig med simningen lagom till klockan 16:00 så jag i lugn och ro kan hämta tjejerna och sambon och åka hem. vara hemma lagom till 17:30. Planeringen håller aldrig. Det är en önskedröm. Jag har läst att programmerare gärna överskattar hur snabbt de kommer att vara färdiga med en uppgift. De räknar inte med alla andra problem som kan dyka upp längs vägen. Uppenbarligen för jag det med….

Som t.ex. att de i Borås stad har börjat gräva upp alla vägar för att lägga ner bredband, vilket gör att vägarna, de två som finns, varje dag är igenfyllda av bilar på väg till eller från jobbet. Vilket gör att en väg som normalt sett skulle ta 6 minuter att köra tar 20 minuter….. vilket gör att planeringen spricker redan där…..

Nu när påskhelgen kommer har jag bestämt mig för att fokusera på en sak. Det är att ta det lugnt, fokusera på familjen och på studierna.

Om veckan som kommer visar sig vara helt igenkörd igen så får jag helt enketl sätta ner foten på jobbet. Jag vägrar kompromissa med tiden för min familj. Det finns inget som är värt det.

One thought on “Hej väggen, här kommer jag!!!

  1. jag hoppas att du får till det och att din arbetsplats kan tagga ner…

    För jag håller med dig – Ingenting är värt att inte ha tiden med sin familj…

    Hemikramar och glad Påsk!

Kommentera

