Det kom ett litet paket – om kreativa människor…Del 1!

Mona-Lisa har jag skrivit om förr.  Hon är en tjej som, utöver att ha sex barn hemma, även är glasblåsare och pysslerska. Hon gör mycket – virkar, stickar, målar, syr, klipper och klistrar. Personligen vet jag inte riktigt hur hon orkar, eller ens hinner med, men jag antar att pyssel för henne är vad musik är för mig – livskraft.

För några dagar sedan damp det iaf ner ett litet paket i min brevlåda. I paketet låg lite pyssel hon hade knåpat ihop. En fin mössa, ett par örhängen och en liten snillrik väska för att lägga pappersnäsdukar i. Lite sexigare än att bara ha de liggandes i sin plastförpackning hihi.

 Jag tycker att det var superhäftigt att få en liten oväntad present och sakerna var verkligen jättefina. Hon gör ju de för hand  och själv skulle jag inte kunna virka ett rep för att klättra ur en djup ravin om jag så hade allt garn i världen.

Jag har ju naturligtvis testat mössan på Lilltjej och självklart är hon jättesöt med en prinsesstårta på huvudet. Ett enda problem fanns det och det var att Lilltjej numera är ett yrväder. Så bilderna som följer är inte direkt vad prisbelönta fotografer skulle kalla för stilistiska och artistiska. De är av……ett barn. Håll till godo:

3 thoughts on “Det kom ett litet paket – om kreativa människor…Del 1!

      • Aaaha. Ja vi tog ju en 80.a åt Lykke så. Ibland tar jag numret upp på just klänningar annars med, de känns som de ej gör nåt om de hänger lite längre 🙂

Kommentera

