Så ditt barn har dött? Ja men BIG DEAL DÅ!

Så ditt barn har dött efter en lång tids sjukdom? Hur länge har du sörjt, sa du?

Sedan oktober?

Ja alltså, till och med INNAN dess?Ja, hon var ju sjuk ett bra tag va? Ja det är besvärligt att förlora ett barn, liksom. Saker förändras i livet.

Men DU. Så här är det.

Här på Försäkringskassan har vi vissa schabloner av sorgetid och nu är det såhär att din tid har gått, va? Men det förstår du väl? Jaha, så du jobbar halvtid redan? Fastän du sörjer och ibland inte kan ta dig ur sängen? Ja men du, helt ärligt, du tror inte du skulle ha något annat att tänka på om du var på jobbet på heltid istället?

Jag menar, om du knappt kan ta dig ur sängen vissa dagar och ÄNDÅ jobbar halvtid så måste du väl kunna flyga om du börjar arbeta heltid.

Ja. Så.

Du får ingen mer sjukpenning. Våra papper säger att du är frisk och att du inte behöver sörja mera.

Ja men sluta gråta nu. Att läkare lämnar in intyg på att du mår fruktansvärt dåligt och är deprimerad…..det räcker inte, serru.

Jag menar, vilka tror läkarna att de är, liksom? Tror de att de ska kunna berätta för OSS här på Förnedrings….eh, jag menar Försäkringskassan om vad sjukdom är? Vad sorgen efter ett barn är?

Näe.

Seså. Jag har en annan person jag måste utförsäkra eller neka sjukpenning nu. Jag tror det var någon som saknade armar och ben. Men herregud, vad gnälliga folk är!! De kan ju arbeta liggandes och använda munnen!!! Kan man andas kan man arbeta!!”

——————————————–

Jimmy, alla mina kramar och all min värme till dig och din familj och lilla Meja.

Läs även Hemimammas öppna brev till myndigheterna!

4 thoughts on “Så ditt barn har dött? Ja men BIG DEAL DÅ!

  1. Pingback: HEMIMAMMAS SORG – ATT FÖR*DÖD*MJUKAS AV MYNDIGHETER – öppet brev till Våra myndigheter. « HEMIMAMMA – Brinner för en grön värld med ett rött hjärta och lever livet i närhet med döden!

Kommentera

