Hösten blir fattig…

Det regnar, konstant. Maken informerade mig om att det tydligen inte regnat så här mycket på 150år! Kan säkert stämma. Det slutar i vilket falla aldrig. Jag är uttråkad av att sitta inne och dessutom är det dyrt att sitta inne. Man har tid till att kolla webshoppar och köpgrupperna på Facebook så det slutar alltid upp med att pengarna ryker på kläder…..skittrist. Jag funderar på att gå upp och börja jobba heltid, eller på att ändra om mina tider så jag har ledigt en dag i veckan. Jag tycker jag hör syrlighet i rösten på cheferna när de frågar hur jag tänkt jobba i höst. Jag vill inte jobba heltid ännu, Jag har dessutom så smått börjat söka jobb. Men hittills har jag liksom fastnat i att jag inte vet vad jag ska söka….  Jag märker att mina blogginlägg handlar mer och mer om kläder och mindre om mitt liv eller världen i sig. Det är skönt att gotta sig i ytlighet ibland. Jag har varit så allvarlig och ”djup” så länge så jag behöver nog en paus.

I vilket fall så försöker jag distrahera tankarna med fina kläder istället. 🙂

Fairytale från Molo måste väl ändå vara det finaste printet sedan Unicorn? Det kommer att bli en dyr höst.

2 thoughts on “Hösten blir fattig…

  1. När jag skriver ”fattig” så menar jag förstås I-landsfattig….på ett väldigt ytligt sätt…..haha. Fattig är ett intressant begrepp ändå. Om man tjänar 50000kr i månaden men har utgifter för 46000kr i månaden, är man då fattig när alla räkningar är betalda? Är det utgifter och inkomster som räknas?

  2. Ja det är ett vackert tryck och visst är det ok att skriva om det man vill.

    Det är nog ”normala” inkomster och utgifter… Finns det inte en socialbidragsnorm som säger vad man ska ha rätt till och om man inte klarar det så räknas man som fattig??

    Hemikram

Kommentera

