La Redoute vill inte ha min beställning och tiden bara försvinner….

Jag har nu i två dagar försökt göra en beställning. Allt jag vill är att alla plagg ska skickas i samma paket. Jag hittade, för en gångs skull, en ljuvlig kombination i deras katalog. Visst, jag kommer inte att få ett öre för kläderna sedan när jag säljer de, men jag tyckte de var så fina så jag var tvungen att köpa (var jag förövrigt inte alls).

Enda grejen är att de har skrivit fel artikelnummer i katalogen. Sedan har de råkat skriva samma produktbeskrivning på två artikelnummer. När jag sedan ringer, säger kundtjänst att deras support som har hand om sådana frågor är tillbaka dagen efter. När jag ringer dagen efter säger de att supporten gick hem 20 minuter innan jag ringde ( ringde 17:20). Jag vet att det är sommar och jag vet att det inte är hela världen. Men det känns ändå smått oseriöst att de inte tar tag i det hela. Pga av strulet har jag valt att inte beställa. Då undrar man hur många andra som också struntat i att beställa?

Jag ska testa sista gången imorgon.

Sedan fick jag äntligen hem en prästisfilt till Lilltjej, från Molo. Prästisfiltar är speciella. Det är få som har de, och när de säljs så säljs de dyrt. Det är något speciellt med prästisfiltar, av någon anledning. Jag vet inte om det är att de är täckta av prästkragar,vilket ger känslan av en sommaräng året om, eller just det faktum att de är svåra att få tag på, som gör att alla vill ha en.

Den jag köpte råkade vara ett misstag. Jag var inne i en FB grupp och såg en tjej lägga upp en annons med filten. Så jag prutade ner den och fick ett nej, sedan gick tiden och hon sänkte priset och sänkte priset och sänkte priset osv osv….till slut så frågade hon om jag kunde tänka mig ett pris och jag stod fast vid min prutning. Vid det laget hade jag bestämt mig att jag inte skulle ha den, men då gav hon plötsligt med sig! Så var jag med filt! 🙂

Lilltjej var ju tvungen att testa filten, det första hon gjorde, så hon la huvudet mot filten på golvet och låg så en stund. Kanske luktade hon på prästkragarna?

I vilket fall känns det helt knäppt att titta på henne nu. Har hon varit en liten bebis? Har hon varit så liten och legat i min mage? Hur gick det till? Hon växer för fort. Jag hinner inte med.

Det är samma sak när jag tittar på Stortjej. Hon är så lång nu och hon börjar få bort barnhullet. Om några få år är hon en ranglig tonåring. Hon fyller 10 år nästa år!!!

Har jag varit mamma i 10 år snart!?

Hur gör man för att stanna tiden?

Kommentera

