Om allt går som jag vill….

Om allt går som jag vill så får jag ett bra besked imorgon. Ett besked som kommer att ändra mitt liv till det bättre.

Om allt går som jag vill imorgon så kommer det att bli en lyckodag. En dag då inget kan skada mig. Det blir en ny väg att gå.

Det känns ytterst spännande.

Jag har varit lite frånvarande. Hämtat krafter från att bara vara och försökt hitta en balans i kropp och själ. Min ryggvärk är illa. För mycket felsittande framför datorn, icketräning samt bärande av en 12kgs unge har gjort att ryggen tagit stryk. Vissa dagar är det nästan så jag gråter av smärta. Jag har, för att motverka så mycket som möjligt ansträngt mig för att svanka så lite som möjligt och bättrat på min hållning. Det har faktiskt gett resultat och nu gör det lite mindre ont. Så uppenbarligen belastar jag fel.

För tre veckor sedan slutade jag nästan äta glass och godis, begränsade intaget till en gång i veckan och började promenera på lunchen på jobbet samt på kvällarna. Tanken var att gå ner i vikt. Jag har gått ner 0,5kg. Så uppenbarligen var det inte nog. Men jag tänkte bara på alla dessa reklampelare till människor som bara: ”Ja, jag slutade bara med godis och glass och började promenera, så gick jag ner 40kg!!!”. Tänkte det skulle funka för mig med, men ICKE. Dumma reklampelare. Oavsett så SKADAR det inte mig att promenera och att inte äta godis så jag ska fortsätta med det. Det värsta som kan hända är att jag får kondition!

Sååå…..

I vilket fall. Jag återkommer imorgon, om det går bra med det där jag väntar på. Om det inte går bra så blir det en extra lång och ilsken promenad! 

 

2 thoughts on “Om allt går som jag vill….

Kommentera

