Det går för bra nu…..

Jag målar fan på väggen även då det går bra. Jag kan inte njuta. Jag är för upptagen av att se framåt. Att ta nästa steg. Alltid klättra uppåt uppåt och bli bättre…..

Idag på handledningen på jobbet insåg jag att jag är förbaskat trött….igen. In i väggen bara. Jobba och slita och stressa med ungarna till höger och vänster. Jag som är så duktig på att säga till maken att ta det lugnt. Att han banne mig ska ha sina två semesterveckor efter att ha jobbat hela sommaren. Men JAG DÅ? Näe, jag kan jobba tills jag stupar…helt ok….eftersom jag är en supermänniska!

I vilket fall.

Jag fick jobbet jag sökt. Det som var min önskan i mitt förra blogginlägg. Jag hann njuta i två dagar tills pressen hann ikapp mig och jag kände att om jag inte får vila så kommer jag att sluta upp som en ihopkurad boll i sängen…

Vår handledare undrade försiktigt om jag ställer för höga krav på mig själv?

Eh, ja?

Har jag väl alltid gjort. Det är min gåva och min förbannelse. Typ.

Jag ser fram emot det nya jobbet, och jag ska lära mig att släppa taget om saker jag inte kan förändra. Sluta vara långsint .

Det här inlägget är en massa blahablaha. Men det är så det känns inombords just nu.

Blaha.

 

Kommentera

