Jogging som livsstil – helvetet har frusit till is!

Jag har joggat i ca 1 1/2 vecka. Det har gått fort att komma igång. I snart 5 veckors tid har jag skippat godis och glass, minskat mitt sötintag, börjat äta mellanmål och gått promenader samt ökat på vardagsmotionen så mycket jag kan. Jag t.o.m. nästan…nästan, NJUTER av joggandet.

Resultatet är 1 kg ner.

ETT HELT KILO på FEM VECKOR.

Jag är helt imponerad av min kropps förmåga att hålla kvar vid alla kilon på ett sånt fantastiskt sätt.

Så jag ska, för en gångs skull, lyssna på mamma. 

Ja, helvetet har frusit till is. Hon tyckte jag skulle gå till läkare och kolla upp om det inte är något fel på mig. Fast på ett snällt sätt då.

Hon har rätt. Jag har testat LCHF (funkade, men tröttnade på alla avsaknad av pasta/ris osv -6kg), viktväktarna (+-0), viktklubb (+-0) och nu TRÄNING (-1kg). Jag läser om alla dessa människor som bara slutade äta godis och gick ner 100000kg på bara 1 dag osv och jag känner bara att näe. Det är inte 5 kilo jag ska bli av med. Det är typ 20. Och är det så många kilon så borde åtminstone 5 av dom ”rinna” av mig i snabb takt.

Så något är FEL. Är det PCOS? Låg förbränning eller INGEN förbränning så Levaxin behövs? Eller är det tänkt att jag ska leva livet på 900kcal om dagen och sedan träna kickboxning en timme varannan dag (testat, funkar bra, men väldigt hungrig och trött)?

Imorgon ringer jag och ber dom kolla mig. Rädda mig. Är trött på att vara tjockis.

5 thoughts on “Jogging som livsstil – helvetet har frusit till is!

  1. Skrev en jättelång kommentar som försvann… 😦 satsa på måttbandet! Skit i vågen!
    För mig sedan april ”bara” ca 5 kg, men hela 16 cm i midjemått!!!
    Tränar mycket! Springer ca 3 mil/ veckan +styrketräning på gym. Vågen har parkerat, men cm minskar…
    Och gör det för DIN skull inte andras!!
    Har du iPhone så ladda ner runkeeper för motivation!
    Det är mina bästa tips!

    • Ja, som det är nu går jag på ren viljestyrka för motivationen är ju smått borta. Jag har märkt lite smått att magen blivit mindre, men pucko som jag är så mätte jag inte. Det varierar dessutom så mycket från dag till dag så i början gör det nog ingen större skillnad. Som det ser ut nu springer jag bara 1 mil i veckan, knappt. Hade tänkt börja styrketräna när jag gått ner lite. Vill inte börja med att köra slut på mig iaf. 🙂 Tack för peppen!!

  2. För min del kommer det att vända när jag blir frisk från Borrelian eftersom det är den som ställer till det med hypofysen och jag ökat dramatiskt i vikt…

    Hemikramar och håller tummarna att du får den hjälp du vill ha och att allt ordnar sig!!

  3. Det är inget som är fel. Du gick ju ner bra med lowcarb.
    Tyvärr är vi ju många som är ”fel” för att vi inte går ner så som man ”borde” men lågkalori, fettfritt och joggande. Fast vi är ju inte fel. Det är metoderna som är fel.
    Vad händer om du plockar ut ”bara” vete och socker? Kanske ris och lite potatis går bra? 🙂

    • Jag har varit på Kreta en vecka och det har varit svårt, om än omöjligt att hålla koll på kalorier. Vi åt ju på restaurang varje dag och första dagarna var bisarra, usch vad mycket mat. De fyra sista dagarna höll jag igen,men låg säkert ändå på mer än vad jag borde. Jag kompenserade med att simma varje dag och det kändes bättre. Ska väga mig på måndag igen så får vi se, troligtvis har jag väl gått upp något kilo ändå. Jag har fasligt lätt för att lägga på mig. Jag försöker hålla nere ris/potatis intaget och socker är ju självklart borta nu när jag är hemma igen. 🙂 Men bröd äter jag fortfarande. Det är inte så fasligt mycket kalorier i en pågalimpaskiva ändå och de är mättande 🙂 så de vägrar jag lämna 🙂

Kommentera

