Jävla Murphy

Så allt gick ju för bra, eller hur?

Nå, nu ska jag lära er något.

Ignorera aldrig om ni har en molande värk i ryggen. Ignorera aldrig om den molande värken växer, sprider sig.

Ge er inte på att strunta i att gå till läkare eller sjukgymnast m.m. eftersom ni tror ni kan fixa det själva på något vis.

Ryggskott gör ont. Ryggskott får dig att gråta. Ryggskott tar ett tag att bli av med.

Jag sitter och skriver och det gör helvetiskt ont i nedre delen av ryggen, men jag härdar ut, bara lite för att kunna skriva färdigt då jag är förbaskat trött på att ligga ner och förbaskat trött på att stå upp. Jag har inget tålamod alls längre. Det irriterar mig att vara begränsad.

Vikten, vi ska inte ens tala om vikten. Jag har kontaktat läkare nu. Jag vill ha svar. Jag vill veta om det är fel på min ämnesomsättning eller om jag verkligen bara äter för mycket. Om läkaren som för 10 år sedan sa: ”Du får leva på sallad” helt enkelt hade rätt. Jag får leva på sallad då min ämnesomsättning är låg, eller obefintlig. Om två veckor har jag tid hos någon som ska kolla detta plus annat.

Jag är så trött på att testa nya metoder av ätande för att det verkligen har fungerat för någon annan utan att det funkarför mig. Jag såg min mamma kämpa med vikten under flera år innan hon fick sin diagnos som visade att det fanns inte så mycket hon kunde göra åt vikten.

Jag kommer självklart fortsätta träna, så fort min ryggvärk är borta. I dag är jag så förbannad så jag tar nog en promenad iaf, en lugn och fin promenad…i en liten stund. Det är vad min rygg klarar av just nu. Jävla skitryggskott.

Det som knäcker mig mest är att folk inte tror på mig. Min make har suckat förbryllat över att jag inte går ner. Han ser hur jag kämpar, hur jag tränar och äter mindre än honom och ändå står vågen still eller går uppåt. Det värsta är när den går uppåt.

Att LCHF funkade visar ju tecken på att kolhydrater inte är något för mig. Men det känns så knäppt att folk världen om äter kolhydrater och att jag inte kan det utan att stanna i vikt eller gå upp.

Men åter till det där med att folk inte tror på mig. Om det som funkat för andra inte funkar på mig, då måste det ju vara jag som gör fel, eller hur? Det kan inte vara något fel på min ämnesomsättning. Det är bara en tjock människas ursäkt! Är det inte så?

Ska jag berätta vad som varit MEST effektivt i min viktminskning?

– Att leva på en apelsin om dagen och träna hårt. Då RASADE jag ändå inte. Jag gick ner, svältandes. Men det gick.

När jag blir deprimerad tycker jag inte om mat. Jag kan inte ens kvalificera mig som tröstätare!

Nu har jag förbaskat ont igen….måste gå…ingen bra dag idag, märker jag. Den har bara börjat. Vågjäveln! Ska aldrig mera väga mig! 😦

2 thoughts on “Jävla Murphy

  1. Stackars stackars dig =0(

    Kan inte komma på vad jag kan säga för att trösta dig men du finns i mina tankar och jag sänder dig stärkande hemikramar och peppande tankar!!

    Och om du läser hos mig så kanske mina goda nyheter får dig att le i alla fall??

    Hemikramar ♥

Kommentera

