Att bråka med matångesten…

Återigen – inte så dramatiskt som det låter. MEN.

Idag var vi och handlade mat. Halva Sverige var på ICA och fyllde på förråden. Allt jag kunde tänka var ”lite kalorier…så lite kalorier som möjligt!”. Vet ni vad som har lite kalorier?

Luft.

Helt sant. Luft är jättebra om du vill gå ner i vikt.

Vatten är också bra. Till slut blir man så smal så att man dör. Jag vill minnas en sketch från Saturday Night Live, där de gjorde narr av smalhetsen.

”Hur gjorde du för att gå ner SÅ mycket i vikt? Du ser helt FAB ut!!!” Frågade den ena übersmala skådisen den andra.

”Jag DOG!”

Jag skrattade gott….samtidigt som jag fick lite små-ångest. Det är ju dit det är på väg, man ska vara sååå smal. Inne på ICA medans jag jagade ickekalorier och andades in så mycket luft som möjligt för att mätta min tomma mage, såg jag en kändistidning.

”KÄNDISARNAS TJOCK-CHOCK!” ropades ut som rubrik.

Jag tittade på kändisarna som de fotat…..ingen av tjejerna kan ha vägt över 65 kg. Britney Spears som är vältränad dansare när hon inte håller på med dumheter var med på bilden.

Herregud…om dom är ”TJOCKA” så dom kan CHOCKA, vad är då JAG?

En VAL?

Jag får återigen bara matångest. Välbekanta tankar från när jag var 13 år kommer tillbaka. ”Om jag inte äter något alls, så slipper jag se kaloriräknare räkna uppåt!”.

Men jag är inte 13år längre.  Jag är tacksamt nog vuxen. Jag har två barn att ta hand om och jagmåste göra det här för min hälsa. Jag måste bara hitta ett vettigt sätt att bli mätt på.

Nu har jag köpt hem kesella, keso, blåbär m.m. för att kunna göra andra mellanmål än morötter…..vi testar och ser vad som händer…

3 thoughts on “Att bråka med matångesten…

  1. Viktklubb är ett helvete i början men det blir bättre – tro mig!! Bara att kämpa på vännen!! Du gör det bra och då är BÄST tjejen!!!

    Fokusera på att du snart får äta igen. Hungern är tillfällig!
    Tuggummi och bubbelvatten stillar känslan en stund. Isbitar, ingefärabitar, anis, myntablad…
    och TE. te var min räddning när jag körde VK… =)

    Klen tröst när man är HUNGRIG sur och gring.. men man får blunda för det och kämpa en timme till och Vips är det dags för mellis eller middag… =)

    Kom igen!!
    Tänkte själv gå med i VK igen. när lönen kommer så kanke jag hakar på =)

    • Åh, haka på så peppar vi varandra!!! Ikväll fick jag äta gott med kött och mycket sallad och så tomatsås på. Tydligen har tomatsås oerhört lite kalorier. Jättegott och jag är för första gången på flera dagar MÄTT på kvällen. Inte ens lite knorr i magen!! 🙂

Kommentera

