Det går neråt, banne mig!

-1,3kg visade vågen…..

Men det var väl väntat. Det har aldrig varit några problem att gå ner 2kg. Det går, utan problem. Problemet är alla andra 18kg som också måste bort. Jag följer kurvan jättefint enligt Viktklubben. Nu är mest problemet att jag måste hitta bra kalorifattiga mellanmål. Det som är trist är att all fett måste bort, eftersom det innehåller kalorier. Turkisk yoghurt, honung ja allt som har fett…borta….kvar bli sallad.

Jag testade någon färdig kesovariant idag som mellanmål. Efter några tuggor gick den faktiskt ner och till och med smakade gott. Fick tips från Gimzan att testa keso med kanel och vaniljpulver. Det smakade också sådär. Jag blir mest irriterad över dessa substitut. Jag vill ha GLASS.

Så i slutändan handlar det mest om vad jag vill mest.

Vill jag gå ner i vikt, bli friskare?

Eller vill jag ha glass?

6 thoughts on “Det går neråt, banne mig!

  1. Halloj! HAr inte riktigt kolla på vad du får äta, men hur är det med frukt och bär? Om OK kan ske du kan testa att köra frysta hallon i mixer med lite sötningsmedel och så hälla på lite lättyoghurt (naturell 0,5%) . Det blir hyfsat glasslikt 🙂
    Annars gillar jag tinade hallon, nästan ljumna, med en kick keso och några hackade hasselnötter – bra kombination av smaker och konsistenser… 🙂

      • Keso med gurkstrimlor och italiensk salladskrydda.
        Keso på fullkorns-rostbröd – strö över kanle ochgratiner i ugnen.
        Keso med kallrökt skinka, (Pärsson har en ny kanongod om man gillar typ Parmaskinka) coctailtomater.
        O,.iv/fetaost-Keso färdig burk (ev inte den magraste sorten, men bättre än mycket annat 😉
        Allt för idag 🙂

  2. har ingen koll på de färdiga kesoblandningarna, men se upp så att de inte innehåller socker. bara en liten förmaning 😉 annars är keso med vaniljpulver, äpple och kanel smaskigt. eller keso med vaniljpulver och apelsin också. jag brukar ta en halv frukt, det räcker, så får man inte i sig så mycket kolhydrater/fruktsocker. du kan testa att köra äppelvarianten i micron, det är rätt gött också 🙂 kvargblandningar funkar också, då mosar jag en halv banan och blandar med kvargen/kesellan, vaniljpulver, lite vatten (om det behövs för konsistensen – den blir rätt lätt stabbig annars), och bär. finns massa goda kombos 😀

    • Jag testade den där keso blandningen med kanel och vanilj och fy sjutton, det var inget för mig kan jag säga. Tror inte jag är en kvargmänniska bara. Tyckte konsistens och smak var blaj. haha :). Clementiner är bra frukt så de har jag köpt nu! 🙂 Banan är lite farligt 100kcal per banan, det är ganska rejält. Vi får se, andra tips än kvarg/kesella eller keso emottages tacksamt 🙂

Kommentera

