Nu börjar det märkas…

4hg gick jag ner från förra veckan. Sammanlagt tror jag det är ca 4kg som jag gått ner. Det går faaaasligt långsamt och det är hiiiimla tröttsamt. I helgen unnade jag mig faktiskt lite godis. 50gram. Det är ca 200kcal. YEY. Men det var det värt. Jag var såååå sugen på godis.

I den här takten så går jag ner resterande kg på ett halvår. Nåja, det är väl bättre än det läkaren sa – att jag skulle räkna med och se över vikten över ett års tid!

På ett sätt tycker jag absolut att LCHF är bra mycket bättre. Man får äta godsaker, mycket kött och grönsaker och ibland lyxa till det med pannacotta eller något annat mumsigt. Man var dessutom ALDRIG hungrig. Frågan är väl om min kropp fixade fettet, eftersom min lever var fettpåverkad…..

Med viktklubb är jag inte lika hungrig som jag var i början, men visst är jag hungrig ofta. Jag har börjat införliva frukter i min nya livsstil (läs:diet) och jag inser mer och mer att jag verkligen inte gillar frukt. Äpplen, bananer, vindruvor och så vidare. Nej, jag gillar det inte. Jag gillar heller inte chips, ostbågar och annat skräp – så det jämnar väl ut sig :P.  Men att sitta och tugga på ett stort rött äpple ger mig ingen som helst matnjutning. Jag känner mig som en häst *tugga tugga tugga*.

USCH vad jag är negativ, men det här ÄR verkligen I-landssvårt för mig. Jag ÄLSKAR mat och jag AVSKYR kontroll och inrutade matvanor.

Jag har börjat vänja mig vid grötfrukost. Gröt är bra, mättande och har lite kalorier. en klick sylt så går det ner och jag kan nästan blunda och önska mig mannagrynsgröt. Men bara nästan……

Jag har börjat få kommentarer iaf. Om att det SYNS. Det är ju bra, då händer det något!

Kommentera

