Lugnet efter stormen….

Vi pratar om kvinnor som stannar hos män de inte borde. Män som slår eller misshandlar på annat sätt.

Mitt ex hade enligt sig själv psykiska problem, social fobi m.m.

Men hans sociala fobi slog enbart till när han behövde försörja oss. Sedan bara…..jag vet inte…hans beteende var…..bara inte helt normalt, i jämförelse med andra. Jag tror han var skadad på något sätt.

Det är svårt att säga och förklara.

 

Han var jättesnäll och han behandlade mig som en drottning, men i slutändan så förväntade han sig att jag skulle försörja honom och han ville liksom ha alla dyra, coola grejer, men han verkade inte fatta att någon måste jobba..

….och denna någon skulle vara jag….

Jag tackar min lyckliga stjärna varje dag för att jag kom loss. För det var i slutändan som psykisk misshandel.

Jag kunde inte lämna för att jag på något sätt var skyldig honom mig själv iom att han var så snäll. All min energi bara försvann, jag gick upp i vikt, slutade ta hand om mig själv och var så jävla bitter på livet. När jag lämnade honom började jag leva igen. Jag träffade Maken en månad senare och jag har aldrig mera sett tillbaka till mitt ex.

Han är som en ond mardröm som jag var tvungen att genomleva för att fatta mitt eget värde.

 

2 thoughts on “Lugnet efter stormen….

  1. JA varför ska det vara så svårt att se sitt eget värde?? VI är ovärdeliga men ändå fortsätter man att behandla sig själv som en dörrmatta… =/

    BRA att du tog dig därifrån och har hittat så rätt!! Ni är en underbar familj och du har en fantastisk make som verkligen alltid ser på dig med sån där obeskrivlig värme och kärlek i blicken =) Ni är så fina tillsammans!! =)

    • Han är verkligen underbar. Kan inte fatta alla snälla killar jag skippade under åren för att vara med idioter? Varför gör man så? Varför har man så dåligt självförtroende att man inte kan tro att en snäll kille skulle vilja ha en och vara go? Jag minns dom allihop – de snälla som jag valde bort. Det var som att stå vid ett vägskäl. När jag hittade en BRA, så dök en dum upp och självklart valde jag den dumma. I tron på att jag absolut inte kunde vara värd den andre. Man är knäpp. Du får aldrig ge upp tron på att du är bra och att du kan hitta någon som du är värd. Någon som faktiskt får dig att må bra och att inte tveka över om livet verkligen ska vara så här, tråkigt/jobbigt/ångestfyllt eller vad det nu är som hindrar dig från att nå lugn!

Kommentera

