Långsamt neråt…men det går!

Efter helgens festande så tänkte jag att vågen skulle vara elak. Men nix, 4 hg ner. Sammanlagt är det nu 4,4kg som jag gått ner. Det borde gått fortare, men jag har helt ärligt fuskat sista veckan, ätit lite snask och sånt som jag inte borde.

Jag kompenserade min festardag med att dansa som en galning (viftandes) i några timmar. Men efter att för tredje veckan ”bara” ha gått ner 0,5kg så inser jag att jag behöver skärpa mig.

Lilltjejen gör sitt bästa för att hjälpa till. Hon vill verkligen gå ut på promenad. Det spelar ingen roll vilket väder det är. Ikväll blev det en 40 minuters promenad i regnet. Mina lår kändes som iskakor när jag kom in igen, men hon var nöjd. Sov som ett litet…..ja….barn? 🙂

Svårast är att gå med andra på lunch. Jag försöker plocka en vettig tallrik av mat medan andra har friheten att äta vad de vill. Det är lite ångestfyllt. Jag längtar till den dagen då mat verkligen enbart är mat. Den dagen då jag inte har en känslomässig bindning till vad jag äter. Jag hoppas den dagen kommer snart!

Lilla Snuttjejen är numera linslus!

One thought on “Långsamt neråt…men det går!

Kommentera

