De blir bara smalare….

Sitter och kolla Margiela för H&M och tycker att plaggen är rent ut sagt, REJÄLT fula. Men kanske är det jag som inte förstår ”FASHION”?

Ugly är ordet. Jag spanar och ser en paljettklänning som kanske är något att ha. Men det visar sig att paljetterna inte är ditsydda. Det finns inte ens några paljetter. Tyget är tryckt så det ser ut som paljetter. 800 spänn för en trikåklänning med målade paljetter??

Näe. Inte konstigt att jag fick ett mail från H&M som säger ”Det finns fortfarande plagg kvar från den åtråvärda kollektionen från Margiela!”

Hahahaha, jag förstår det….

Sedan modellerna….alltså tjejer. Jag har förstått att den är en datoriserad kropp som modellar plaggen på H&Ms hemsida nuförtiden. Men åh, vad smala alla modeller är på de där det inte är en datoriserad kropp. Jag blir lite mörkrädd för mina flickor. Jag vill inte att de ska titta på bilderna och tro att alla tjejer ser ut så eller att man SKA se ut så…..Vissa gör det men långt ifrån alla.

I filmen Men in Black 3 skämtar de att alla supermodeller är utomjordingar ”ingen människa kan se ut sådär”. Lite klumpigt, kanske, men det finns ju en poäng i att det absolut inte är lätt att se ut som ”idealet” om man inte har förutsättningarna för det. Jag hoppas att framtiden är fylld av olika modeller/kroppar/utseenden och att alla värderas lika :).

Till nåt annat:

Jag tycker butikerna på stan är oerhört trista nu. Jag har försökt hitta fina festklänningar till lillan inför jul och nyår och jag fastnar i att allt är beige och svart! Så sött och näpet men så trist!  Idag ger vi oss ut på festplaggsjakt! 🙂

One thought on “De blir bara smalare….

Kommentera

