Hur man gör av med tokmycket pengar på två dagar…..Molo-salg!

Molo-salg. Danmark, hösten  2012. En resa på två dagar. 4 tjejer som bilade ner till Danmark för att fynda Molo-kläder. Vi kom, vi såg och VI SHOPPADE. Sedan gjorde vi om samma sak en dag till.

Accessoarer

Accessoarer, äntligen fick man tag på en billig kissekattfilt. Lilltjej ropar glatt ”KITTEEEE” när hon ser sin nya käraste ägodel.

Bäddset och lite presenter till bebisar. Regnbågssetet pryder just nu Stortjejs säng. Hon blev glad :).

Jag avskyr dockorna uppe i hörnet till vänster, men Stortjej gillar dom och för 70pix så är de väl ändå värda besväret (och skräcken)? Gladast här är jag över kaninerna, jag hade lovat henne kaniner och det fick hon!

När min kompis Anna kom gåendes med kjolen fick jag dåndimpen. Älskade, fina kjolen som jag suktat efter sååå länge! Gladast här är jag över kjolen SAMT över tattooklänningarna (svarta) då det är ett av sambons favoritprint. Jag måste ju få med honom i klädträsket på något vis? :).

Söndagen vart vi ju där först och glad är jag över det! Ur ögonvrån ser jag en i personalstyrkan lägga ner linnen och JODÅ, ett stadsfjärilslinne! Jag norpade det innan det hann landa på bordet :). Vintern är här, ja, men jag drömmer mig bort till en färgglad sommar!

Förra våren ångrade jag att jag sålde av de suitar jag köpt. Så nu kompenserade jag med tre fina pyjamassuitar. Lyckan när jag hittade unicornsuiten! 🙂 Rymdsuiten misstänkte jag att maken skulle gilla och självklart åkte den på första natten.

Jag hade ändå tur med leggings, måste jag säga. Det fanns ett fåtal och jag lyckades norpa allihop, kändes det som. Babybyxorna till vänster är tänkta att användas som knickers nästa sommar :).

Denna omgång blev dyrare än väntat. Det beror nog till stor del på ytterplaggen, det blev ett par stycken, om man säger så. Jag köpte till nästa höst och vinter också. Jag har jagat en Pantheroverall länge och när jag såg jackan kunde jag inte låta bli. Dessa plagg är såååå mycket finare i färgerna i verkligheten!

Så, där har ni det. Summan får ni fråga efter. Jag kan säga att ALLT är inte till mina tjejer, men i princip 90% är det. Så slutligen, litet smakprov på slutresultat på flickorna 🙂 :

För My Little Pony och Pokémon-fantasten: Regnbågssäng!

Dags att sova med nya hand-i-hand suiten. Pricken över ”i” är ju rosa monstertofflor! Morr! 🙂

10 thoughts on “Hur man gör av med tokmycket pengar på två dagar…..Molo-salg!

  1. Åh!Vad fina kläder!! Jag köpte mycket molo när lilla tjejen var liten.Nu är hon snart 7 år och vägrar det mesta från Molo..nu ska det vara kedjornas kläder…Suck..

    • Min stora tjej är 9 år och hon gillar molo för det mesta, det är förstås deras leggings som lockar mest. Leggingsen tycker hon är snygga och sköna så de brukar jag köpa på salgen om det går 🙂

  2. Pingback: Mini Rodini – jag börjar vekna…kanske…. | Glamouramamama

Kommentera

