Jag shoppar inte alls för mycket….eller?

Jag försöker intala mig själv det, iaf. Sedan är ju frågan: Vad är ”för mycket”?.

Det hänger väl lite på vad du har för inkomster? När fotbollspelarens (nåja) Zlatans fru, Helena, blev bestulen på 50 000kr i kontanter som hon hade i väskan under en shoppingtur, var MIN fråga: ”Vem fan går runt med 50000kr i kontanter?”.

Helena gör det. 50000kr är väl ingenting för henne? Fickpengar.

När tidningarna skrev om att Victoria Beckham, d.v.s. Posh Spice, köpte designerkläder till sin nyfödda dotter Harper och att varje outfit kostade tusentals kronor tyckte iaf inte jag att det var underligt. 1000kr är väl för Beckams vad en 10kr är för mig, småpengar.

Värdet ligger helt enkelt i betraktarens ögon. Så länge jag inte gör att familjens ekonomi går under är väl min shopping ok?

 

”Vill sitta däääär, mammaaaa!”
Lila ziphood Villervalla, Molo Fairytaleklänning, vita strumpbyxor – H&M.

One thought on “Jag shoppar inte alls för mycket….eller?

  1. Pingback: En barnklädesshopaholics bekännelser….. | Glamouramamama

Kommentera

