December månads kalendershopping är över. Äntligen!

Den kommer att gå till historien som årets dyraste. Jag har aldrig varit med om att så många shoppar, haft så mycket bra erbjudanden, samtidigt. Lilltjej behövde byta klädstorlek från 92 till 98 också, vilket ledde till shoppingpsykos i min hjärna. En kompis ville se exakt hur mycket jag shoppat, så jag fotade. Jag vet inte vad summan blev. Jag har inte vågat räkna. Samtidigt så säljer jag ju också INNAN jag shoppar, så det är lite coolt att tänka att jag sålt tillräckligt mycket för att kunna handla så mycket som jag ändå gjort!

Jag har även blivit än mer fast i min övertygelse att det inte lönar sig att köpa kläder från de stora kedjorna, Lindex/Kappahl/H&M. Jag shoppar ju där ändå, ibland. Mest blir det något för att matcha märkesplaggen. Ibland hittar jag fina grejer där med. Blir jag riktigt prinsess-sugen så är det tryggt att veta att de kedjorna finns för att tillfredställa de behoven.

Idag släppte Molo nästa steg i sin sommarkollektion. Jag blev glad över att se att undulaterna som man fått smakprov på efter senaste salgen kommer som ”vanligt” print. Det var alltså ingen provkollektion!

Jag gillar alla fyra printen! :)

Jag gillar alla fyra printen! 🙂

Priserna har dock ändrats, så nu är babyklänningarna dyrare (från 299-329) och juniorklänningarna billigare (499-449). Än så länge så kan lillan ha baby i 92 då de är minst lika stora som junior i 92/98 och då det är kort ärm så funkar de som tunika året efter :). Så denna gången slipper jag de dyrare juniorplaggen i klänning iaf.

Jag har redan beställt två kjolar för att matcha de mololinnen jag redan köpt. På så sätt skippar jag att köpa klänningar OCH kan matcha med andra klädesplagg också!

Linnen och nyköpta kjolar som kommer att komma från England, förhoppningsvis nästa vecka. :)

Linnen och nyköpta kjolar som kommer att komma från England, förhoppningsvis nästa vecka. 🙂

 

När min kompis bad mig fota allt jag shoppat la jag det först i en hög....

När min kompis bad mig fota allt jag shoppat la jag det först i en hög….
Sedan la jag ut alla tröjor och pyjamaser,  Det saknas nog 1 -3 stycken som är i tvätten eller som hon har på sig.

Sedan la jag ut alla tröjor och pyjamaser, Det saknas nog 1 -3 stycken som är i tvätten eller som hon har på sig.

Alla klänningar plus en Lilltjej som linslusar.

Alla klänningar plus en Lilltjej som linslusar.

Nederdelar från diverse märken, Molo, PompdeLux, Mini Rodini, Villervalla, Kappahl osv.

Nederdelar från diverse märken, Molo, PompdeLux, Mini Rodini, Villervalla, Kappahl osv.

Men det var ju inte slut där. Idag anlände det som beställts sista dagarna innan 2013:

Mera Molo från Little Sunflowers, Liandlo från KompaniKnuts otroligt bra kalender samt lite Polarn och Pyretshopping gjord idag.

Mera Molo från Little Sunflowers, Liandlo från KompaniKnuts otroligt bra kalender samt lite Polarn och Pyretshopping gjord idag.

Det som är roligast är att jag absolut inte är värst. Jag har sett MYCKET värre än min Lilltjejs garderob. Visst, hon skulle klara sig på 1/3 av plaggen, men hur kul skulle det vara? Det andra roliga är att shopparnas kalendererbjudanden har fått mig att upptäcka och testa märken som jag vanligtvis inte skulle våga köpa. T.ex. Popupshop, Mini Rodini, Liandlo!

A ja, happy shopping, allihop! 🙂

 

 

 

 

6 thoughts on “December månads kalendershopping är över. Äntligen!

    • Nu ska du inte överdriva…..det här var väl HELT normalt??? 😛 Värsta är ju att jag har grejer på väg hem fortfarande…och nu släpper ju tre märken vårplagg också….så…om jag vinner på lotto så löser allt sig 😀

  1. Fast mitt modeintresse ligger ju på noll och inget. Är så tacksam att vi fått ta över så mycket från Lilla S sysslingar, inte bara för den ekonomiska biten utan för då slipper jag köpa allt hon behöver.

    • Ingen som vågar köpa kläder till oss längre. Tyvärr. Jag gillar ju det mesta, liksom. Det är alltid kul att få också. Ekonomiskt så är det ju ok, jag säljer ju av plaggen också och handlar för de pengarna så det går ju för det mesta runt.

Kommentera

