Måste skaffa hårdare hud, tjockare skinn!

Jag har alltid påstått mig ha skinn på näsan. Men ibland håller inte skinnet. Under de senaste dagarna sedan jag la ut låtarna som jag sjungt på har jag fått jättemycket fina kommentarer.

Men så kommer EN negativ kommentar. En kommentar som liksom inte hyllar, utan nästan dissar.

Den gör ont.

Att jag inte är unik – att jag inte väcker känslor med min sång.

Jag förstår att alla inte kan gilla mig eller det jag gör. Jag fattar.

Det jag stör mig på egentligen är INTE hans kommentar.

Det som stör mig är att jag låter kommentaren komma åt mig. Låter den såra mig!

Varför i hela friden gör jag det?

Efter många, många hyllningar. Vänner som gråter för att de blir berörda av min sång.

VARFÖR får den här människans ÅSIKT ha någon som helst påverkan över mitt humör?

STOPP! Det får han inte. Jag ska lyssna på hans åsikt, för att man kan alltid lära sig. Men jag tänker inte må dåligt över den!

Jag minns hur en tjej kom upp till mig på stan för flera år sedan och frågade: ”Är inte du hon som sjöng på avslutningen i gymnasiet?”

”Jo, det är jag!” svarade jag.

”Åh, det var så vackert. Jag GRÄT för att du sjöng så vackert!”

Då hade det gått några år sedan jag slutat gymnasiet och hon mindes mig och min sång. Så jag berör visst!  Jag berörde bara inte honom.

Man kan inte vinna med alla.

Så.

5 thoughts on “Måste skaffa hårdare hud, tjockare skinn!

  1. Det finns alltid surputtar överallt! Vissa kan bara inte unna någon annan glädje! Låt inte en enda liten jantekommentar ta bort goa känslan av alla positiva kommentarer du får! 🙂

    Önskar dig en fin dag!/H

  2. Jag hörde dig i fbgruppen och tycker att du sjöng jättefint! Antagligen var den negativa kommentaren från en människa som är negativ och spenderar alldeles för mkt tid att vara det…

    Tack för peppande kommentar! Ja det är verkligen bra att man kan zumba efter sin egen förmåga. Pass är så himla bra också eftersom iaf jag pressar mig själv lite extra än jag skulle ha gjort annars eftersom jag vill hänga med när andra ser. 😉 Är jag ensam så kommer latmasken lätt fram. Skulle behöva en personal trainer varenda gång jag tränar som pressar mig! 😉 Jag går själv på zumban, gör det du med, du kommer hitta nya vänner! 🙂

    • Ja, egentligen skulle jag ju göra det. Jag tror som du, att en person som ger feedback på ett negativt sätt utan att leta förändring är en bitter människa. Allas pepp har hjälpt enormt mycket. Problemet ligger innerst inne hos mig , att jag tar åt mig 🙂 För elaka människor kommer det ju alltid finnas – folk som har behov av att göra andra illa för att själva må bättre. Blir peppad också av att läsa om folk som du som kämpar vidare! Personal trainer skulle jag också behöva. Tack och lov att jag inte gillar chips utan bara är en gottegris…annars hade jag väl rullat fram på gatorna 😛

  3. Pingback: Från djup till yta – Vill du se en stjärna? | Glamouramamama

Kommentera

