Mini Rodini – jag börjar vekna…kanske….

Man märker att alla längtar efter vår och sommar nu – Webshoppar överallt släpper dagligen nya kollektioner.

Igår tävlade två stora shoppar om vem som skulle släppa Mini Rodinis vår/sommarkollektion först.

Oii Barnkläder hade gått ut och skrivit att de skulle ha Mini Rodini premiär i Sverige först av alla. Men Babyshop måste ha varit och snokat på Oii:s facebook-sida för timmen innan hade istället de sin Mini Rodini premiär!

Det var faktisk ganska kul att se alla i FB grupperna bli helt lyriska över släppet! Förhandskänslan påminde mig om hur det är inför Molo-salgen  .  Själv är jag inte tokig i mini Rodini – det är liiite för avskalat och färglöst för min smak. Men jag är ju Molo-galen, vilket känns som andra sidan av färgskalan.

Det som jag tycker är SKÖNT med Oii:s webshop är att man snabbt ser hur många plagg som finns kvar. Man behöver inte ens klicka in på plagget utan man för bara muspekaren över varan. Den här gången hade Oii garderat sig och köpt in massvis i Lilltjejs storlek (92/98) vilket gjorde att jag inte panikade in och köpte av ren….panik…japp (jag är så magisk med mitt ordanvändande idag). Jag ska fundera liiiite till innan jag shoppar. Här är än så länge mina favoriter:

Leopard är också en stark trend som jag sett hos alla märken vid det här laget. Härligt!

Leopard är också en stark trend som jag sett hos alla märken vid det här laget. Härligt!

Tuffa shorts, blir nog kanon med en vit tischa till bara. Eller röd, kanske?

Tuffa shorts, blir nog kanon med en vit tischa till bara. Eller röd, kanske?

Mer undulater fast i jumpsuit :).

Undulater på snygg jumpsuit :).

Undulater verkar hett nu. jag gillar volangärmen.

Undulater verkar hett nu. Jag gillar volangärmen.

One thought on “Mini Rodini – jag börjar vekna…kanske….

Kommentera

