Från djup till yta – Vill du se en stjärna?

Idag fick jag efter mitt förra blogginlägg en massa pepp igen. En massa ”SKIT i HAN” och det känns hur bra som helst.  Tack alla som peppat och ni ska veta att ni har gjort mig superglad och det är aldrig dåligt att göra en annan människa glad!!

Så fuck that, nu går vi vidare! 

SHOPPING!! 🙂

Stjärnor, stjärnor överallt! I love it! I väntan på att Villervalla ska släppa lite stjärnor, får Kappahl duga.

Dessa fina kostar 79kr på Kappahl. Paraplyet med stjärnor all-over blev impulsköpet. Man måste ju piffa upp regnperioden som kommer! :)

Dessa fina kostar 79kr på Kappahl. Paraplyet med stjärnor all-over blev impulsköpet. Man måste ju piffa upp regnperioden som kommer! 🙂

Ni vet när ni går in på Kappahl/Lindex och ser alla strumpbyxor som är nedsatta till 15kr styck för att de är i knäppa färger och du tänker: ”HA, inte konstigt att dom är kvar, vem FAN köper det där?”

Johodå, det är JAG som köper de där knäppa färgerna. Eftersom jag mestadels går i svart ser jag dessa ”galna” strumpor som ett bra tillfälle till att bli lite mer färgglad.

Knasiga turkosa strumpbyxor :) Färg är glädje!

Knasiga turkosa strumpbyxor 🙂 Färg är glädje!

Jag tänkte jag skulle visa lite matchningstips idag också. Det gäller printet Tattoo från Molo. Printet är väldigt tacksamt då det innehåller i princip alla färger.

Jag har valt att köpa kjol och topp, på så sätt får jag fler matchningsmöjligheter. Det här är mina favoritsätt att matcha. Nu har jag ju även den svarta mjukisjackan från Lindex som jag visade i några inlägg bak som borde funka jättebra till detta. :)

Jag har valt att köpa kjol och topp, på så sätt får jag fler matchningsmöjligheter. Det här är mina favoritsätt att matcha. Nu har jag ju även den svarta mjukisjackan från Lindex som jag visade i några inlägg bak som borde funka jättebra till detta. 🙂 På bilden finns lila molostrumpbyxor, röda popstrumpbyxor. Röd kjol och röd tischa är från Villervalla.

 

Så slutligen kollar vi dagens outfit på Lilltjejen:

Allt från Lindex vår/sommarkollektion. I bakgrunden kan man se vår snart 10 år gamla sittpuff som har haft 4 spädisar sovandes på sig. :)

Allt från Lindex vår/sommarkollektion. I bakgrunden kan man se vår snart 10 år gamla sittpuff som har haft 4 spädisar sovandes på sig. 🙂

Tjing! 🙂

 

 

 

8 thoughts on “Från djup till yta – Vill du se en stjärna?

  1. Vet att du tänker som mig ( ofta) med pojke/flicka mode… Ändå kommer jag på mig själv med att tänka ” åh om du ändå hade en pojke”. Har ju precis din smak… Men 4 pojkar…
    Sedan vill jag bara ”passa på” att säga att även jag lyssnat på låtarna! Din röst trollband mig, låtarna gjorde det också men fin röst och bilderna fångade mig! Så roligt att få ett ansikte till dig!

    • Det finns många fina märken på ”pojk”, problemet är bara att hitta dom. Fler och fler butiker börjar ju ta in ”unisex-mode” vilket jag uppskattar något enormt även då jag har en tjej. Jag tror att det viktigaste som shopping-mamma är att försöka tänka i färger,matchning och helhet istället för att fokusera på detaljer typ: ”Åh, nej. Tröjan har lite rynk där – för tjejig”. Sedan är det ju bara att testa testa testa. Man vänjer sig och garderoben blir så mycket roligare då. Samtidigt ska jag erkänna att jag är tacksam över att ha två tjejer, att jag slipper känna någon begränsning i mitt shoppande. Det är väldigt orättvist egentligen, men det enda som finns att göra är ju att som konsument visa att det finns behov av mera neutrala plagg, mer färgglada plagg till BARN, iställetför till pojk och flick! :). Tack för din fina kommentar angående min sång. Tack tack tack :).

    • Japp, fanns i grönt om jag inte minns fel. Hängde på en sån snurra. Jag tycker inte bilden gjorde tröjorna rättvisa, färgerna är snyggare i verkligheten, men med min kamera går det ju inte att fota något i detta vintermörker…. 😛

  2. Åh vad kul! Har 4 pojkar. 1 år, 4 år, 8 år och 11 år. Men det är väl främst de tre yngsta jag behöver tips åt… 11 åringen har sin egna stil redan… 🙂

Kommentera

